ریزش ۵۹۶ واحدی شاخص بورس

  • ۱ بهمن ۱۳۹۶
  • 6351

به گزارش بانک مردم، برای دومین روز متوالی خرید و فروش سهام در تالار شیشه ای با کاهش نماگر اصلی معاملات همراه شد و این اتفاق در حالی روی می دهد که در مجموع شاخص بورس در پایان دو روز ابتدایی هفته جاری با بیش از ۷۰۰ واحد کاهش مواجه شده است.

افت اکثر شاخص ها

بر اساس آمارهای بورس، امروز شاخص های اصلی بازار سهام به جز شاخص بازار دوم با کاهش دسته جمعی مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با (۵۹۶) واحد افت معادل (۰.۶۰) درصد به ۹۸ هزار و ۲۲۱ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۱۹۰) واحد کاهش معادل (۰.۶۰) درصد به ۳۰ هزار و ۸۷۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۰۴) واحد ریزش معادل (۰.۶۰) درصد به ۱۷ هزار و ۳۴۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۷۹) واحد کاهش، معادل  (۰.۶۰) درصد به ۱۳ هزار و ۵۸ واحد، شاخص آزاد شناور با (۹۷۸) واحد ریزش، معادل (۰.۹۲) درصد به ۱۰۵ هزار و ۷۱۴ واحد، شاخص بازار اول با (۶۷۴) واحد کاهش معادل (۰.۹۶) درصد افزایش  به ۶۹ هزار و ۸۳۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۰ واحد رشد معادل ۰.۰۲ درصد، به ۲۰۸ هزار و ۶۱۲ واحد رسید.

فشار نمادها بر نماگر

از سویی دیگر امروز ۶ نماد «فولاد با (۵۹۶) واحد، فملی با (۵۹۶) واحد، فارس با (۵۹۶) واحد، رمپنا با (۵۹۶) واحد، پرداخت با (۵۹۶) و شارک با (۵۹۶) واحد» بیشترین بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند و زمینه سازی سقوط آن را فراهم کردند.

افت شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، امروز صنایع بازار با روندی نوسانی و منفی مواجه شدند به طوری که «محصولات کاغذ با ۲۱۴ واحد رشد معادل ۲.۰۷  درصد به ۱۰ هزار و ۵۶۱ واحد، انتشارات و چاپ با (۳۷۷۲) واحد ریزش معادل (۱.۸۰)  درصد به ۲۰۵ هزار و ۹۲۰ واحد، فرآرده نفتی با (۷۳۹۱) واحد سقوط معادل (۲.۰۱) درصد به ۳۶۰ هزار و ۶۳۸ واحد، کانه فلزی با (۴۶۸) واحد کاهش، معادل (۲.۲۰) درصد به ۲۰ هزار و ۷۹۵ واحد، اداره بازارهای مالی با یک واحد کاهش معادل (۲.۵۰) درصد به ۷۶ واحد، لاستیک با (۵۱۶) واحد کاهش معادل (۲.۶۲) درصد به ۱۹ و ۲۰۵ واحد، خودرو با (۶۳۰) واحد افت معادل (۳.۶۷) درصد به ۱۶ هزار و ۸۳۶ واحد» رسید.

توقف و بازگشایی نمادها

در عین حال، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «کارخانجات فارسیت دورود، سرمایه‌گذاری توسعه چشم‌انداز شمال، صنعتی دریایی ایران، بسته‌بندی ایران، مجتمع معادن مس تکنار، داروسازی تهران شیمی، سرمایه‌گذاری پارس‌آریان، کاشی صدف سرام استقلال آباده، بیمه تعاون، معدنی و صنعتی شمال شرق شاهرود، داروسازی زهراوی، همکاران سیستم، گسترش نفت و گاز پارسیان» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «صنعتی بهشهر، همکاران سیستم، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، خدمات دریایی کشتیرانی خط دریا بندر، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، بین‌المللی توسعه ساختمان و کشاورزی و دامپروری مگسال» بازگشایی شدند.

بیشترین کاهش و افزایش قیمت

افزون بر این باید اعلام کرد : قیمت سهام نمادهای «کلوند، داسوه، بکاب، لخزر، کمنگنز، غشان و چکاران» با رشد قیمت و نمادهای «خودرو، خمحرکه، بورس، بشهاب، وپست، کگاز و خگستر» بیشترین کاهش قیمت را در تالار شیشه ای رقم زدند.

بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۶۷ هزار و ۲۳۵ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۲۸۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۱ هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان رسید.

ثبت دیدگاه

ثبت