پول دیجیتال جایگزین پول فیزیکی در مبادلات

  • ۲ بهمن ۱۳۹۶
  • 4186

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: یک آینده پژوه بانکداری الکترونیک معتقد است به تدریج تکنولوژی، مسیر تجارت و کسب و کار را تغییر خواهد داد و پول فیزیکی جای خود را به پول دیجیتال می دهد.

به گزارش بانک مردم، برت کینگ که بعدازظهر امروز (دوشنبه) و در پنل روندهای جهانی بانکی هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت صحبت می کرد، گفت: روند آینده بانکی فقط دیجیتالی شدن خدمات بانکی نیست، بلکه فکر مجدد و جدید برای خدمات رسانی بر مبنای دیجیتال است.

وی افزود: در صورتی که مشتری نزد بانک بیاید و نتواند خدمت مورد نیاز خود را دریافت کند، اصطکاک به وجود می آید و هر کسب و کاری دچار اصطکاک شود، به سرعت مشتری خود را از دست می دهد.

این آینده پژوه بانکداری الکترونیک اظهارداشت: در ۱۵ سال آینده هر جایی که انسان در حال خدمت رسانی به مشتری بانک باشد، هوش مصنوعی جای آن را خواهد گرفت. کینگ تصریح کرد: فین تک ها در حال حاضر نیز خدمات را ارزان تر و سریع تر از بانک ها به افراد ارائه می دهند و بانک ها باید در آینده برای بقا هزینه خود را با استفاده از فناوری کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: چین در پرداخت های فین تکی ۵۰ برابر از آمریکا جلوتر است در حالی که تصور عمومی این است که آمریکا در استفاده از فناوری در بانکداری جلوتر از سایر کشورهاست. این آینده پژوه بانکداری الکترونیک تاکید کرد: فین تک ها مشتریان خود را از راه دیجیتالی به دست می آورند و هزینه های آنها تا یک بیستم بانک هاست.

کینگ درباره استفاده از فناوری صدای هر فرد در ارائه خدمات بانکی گفت: تا سال ۲۰۲۵، ۵۰ درصد از تجارت از راه صدای هر فرد خواهد بود که این موضوع رقابت پذیری را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به توسعه روزافزون ارزهای رمزنگار تاکید کرد: به تدریج تکنولوژی مسیر تجارت و کسب و کار را تغییر خواهد داد و پول فیزیکی جای خود را به پول دیجیتال می دهد؛ پول های فیزیکی در آینده تنها کاربردهای محلی و منطقه ای خواهند داشت.

این کارشناس بانکداری الکترونیک خاطرنشان کرد: در آینده هر زمان مردم کشورهای مختلف اعتماد خود را به پول ملی خود از دست دهند، به سمت استفاده از دلار و ارزهای رمزنگار برای کسب و کارهای خود خواهند رفت.

 برت کینگ

ثبت دیدگاه

ثبت