دومین روز از هفتمین همایش بانکداری الکترونیک آغاز شد

  • ۳ بهمن ۱۳۹۶
  • 3622

پایگاه تحلیلی خبری بانک مردم: دومین روز از هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با حضور مسئولین نظام بانکی کشور، کارشناسان و سخنرانان خارجی و داخلی در سالن همایش های برج میلاد آغاز شد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایبنا، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با عنوان «نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی»  از صبح روز گذشته در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی آغاز شد.

این همایش امروز (سه شنبه) سوم بهمن ماه به کار خود پایان می‌دهد.

محورهای بخش کسب و کار هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت شامل بازیگران جدید (فین‌تک و ...) ساختار درآمدی جدید بانک‌ها(مدل‌های کسب و کار جدید)، بانکداری باز، بانکداری دیجیتال، بانکداری بدون شعبه، بانکداری اجتماعی و بانکداری شناختی، یکپارچه‌سازی کسب و کارهای مختلف مالی، تاثیر فناوری بر کارایی بانک‌ها و بررسی ابعاد اقتصادی تحولات جدید در بانکداری الکترونیک است.

محورهای اصلی خدمات پرداخت نیز پرداخت‌های برون خطی و مدیریت پرداخت‌های (Micro Payment)، خدمات تجمیع، پرداخت ‌سازی  (payment Initiation)، پرداخت یار(Payment Facilitator) ، پرداخت همراه، کارت‌های اعتباری، استقراض فرد به فرد، تأمین مالی انبوه  ( crowd Funding)، پول‌های رمزی و حساب یاری  (Account Information Services) هستند.

محورهای اصلی بخش نوآوری هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک بلاک‌چین، پرداخت‌های نزدیک و پرداخت‌های همراه، استانداردهای پرداخت EMV,PCI، نشان‌گذاری(Tokenization) ، اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی هستند.

در محور فناوری های نظارتی (Reg Tech) به موضوعاتی مانند چارچوب‌های اقتصادی جدید ( (PSD، استانداردهای IFRS و  XBRL، مدیریت ریسک، سیستم‌های نظارتی رگولاتور و سیستم تشخیص (تقلب و مبارزه با پولشویی) پرداخته خواهد شد.

در محور امنیت، چارچوب‌های مدیریت امنیت اطلاعات، استانداردهای امنیتی، نوآوری و فناوری‌های جدید در حوزه امنیت، سرویس‌های مدیریت شده‌ امنیت، مدیریت حوادث امنیتی در شبکه‌ بانکی، امنیت در پرداخت‌ در بسترهای جدید مثل IOT و پایانه‌های فروش سیار و کاربردهای هوش امنیتی در شبکه بانکی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در محور هوشمندسازی، کلان داده‌ها، داده‌کاوی و هوش تجاری(BI) و بازاریابی از طریق کانال‌های همه‌کاره  (Omni-Channel)بررسی خواهند شد

ثبت دیدگاه

ثبت