شاخص بورس کانال ۹۹ هزار واحد را فتح کرد

  • ۳ بهمن ۱۳۹۶
  • 7234

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بعد از چند بار تلاش در معاملات در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، شاخص با ۵۹۶ واحد صعود، برای نخستین بار کانال ۹۹ هزار واحد را نیز فتح کرد.

به گزارش بانک مردم، هر چند شاخص یک بار در چند روز گذشته برای چند دقیقه وارد کانال ۹۹ هزار واحد نیز شده بود و با عقب گرد به محدوده ۹۸ هزار واحد تاریخ سازی پایداری را شکل نداده بود اما امروز در انتهای چهارمین روز هفته جاری بالاخره این سطح از شاخص هم فتح شد تا برگ دیگری به تحولات ادامه دار در تالار شیشه ای شکل بگیرد.

افزایش شاخص های اصلی

بر اساس آمارهای بورس، امروز شاخص های اصلی بازار سهام با افزایش مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۵۹۴ واحد رشد معادل ۰.۶۰ درصد به ۹۹ هزار و ۲۲۴ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۹۰ واحد افزایش معادل ۰.۶۰ درصد به ۳۱ هزار و ۷۰۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۷۴ واحد رشد معادل ۰.۴۳ درصد به ۱۷ هزار و ۴۳۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۵  واحد افزایش، معادل  ۰.۴۳ درصد به ۱۳ هزار و ۱۱۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۶۶۴  واحد رشد، معادل ۰.۶۳ درصد به ۱۰۶ هزار و ۷۳۷ واحد، شاخص بازار اول با ۵۷۸ واحد کاهش معادل ۰.۸۲ درصد افزایش  به ۷۰ هزار و ۷۰۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۵۶ واحد رشد معادل ۰.۲۲ درصد، به ۲۱۰ هزار و ۱۴۱ واحد رسید.

توقف و بازگشایی نمادها

در عین حال امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، بیمه دی، قاسم ایران، فرآورده‌های نسوز آذر، داروسازی اسوه و حق‌تقدم آن، قند حکمتان، حفاری شمال، نورد آلومینیوم و مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، فرآورده‌های نسوز ایران، سیمان آرتا اردبیل، حق‌تقدم خرید سهام بیمه سرمد، بیمه میهن، سرمایه‌گذاری توسعه شهری طوس‌گستر، گلوکوزان، قند هگمتان، تجارت الکترونیک پارسیان، صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، سخت آژند، فارسیت دورود، مجتمع معادن مس تکنار، سرمایه‌گذاری دانایان پارس، بسته‌بندی ایران» بازگشایی شدند.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی با معاملاتی متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی هم‌سو با معاملات کدبه‌کد و درون‌گروهی گسترده سهامداران عمده مواجه بود که موج انتشار گزارش عملکردی ۹ ماهه شرکت‌ها در کدال باعث شده، تا خریداران حقیقی بازار سهام با خوش‌بینی نسبت به آینده به دنبال جمع‌آوری سهام برخوردار از بازده باشند.

تحرک گروه ها

در این بین گروه خودرویی‌ها و قطعه‌سازها امروز شاهد حرکت قیمت‌ها از دامنه منفی به مثبت روبرو بود. در گروه فلزات اساسی نیز تک‌سهم‌های گروه سرب و روی و آلومینیوم در حالی با اقبال خریداران سهام روبروست که شرکت‌های کوچک این گروه که در قیاس با شرکت‌های بزرگ هنوز نتوانسته‌اند، از ارزش بازاری مورد انتظار برخوردار شوند، همچنان با اقبال خریداران روبرو هستند. در گروه معدنی‌ها نیز دوقلوهای سنگ آهنی همچنان مورد توجه خریداران حقیقی سهام در روند متعادل هستند.

بر این اساس در پایان معاملات روز جاری تالار شیشه ای، در ۶۴ هزار و ۶۶۸ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۹۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۵ هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان رسید.

شاخص

ثبت دیدگاه

ثبت