زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست ها وام بدون سود می گیرند

  • ۳ بهمن ۱۳۹۶
  • 5803

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: با امضای تفاهمنامه میان این بانک و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری ۳۳ هزار زن سرپرست خانوار تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کنند.

به گزارش بانک مردم، مرتضی اکبری روز سه شنبه در نشست امضای انعقاد تفاهمنامه میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به منظور اجرایی شدن «طرح اندوخته بانوان مهر ایران» با موضوع اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار این مطلب را بیان کرد.
وی اظهار کرد: به همین منظور بانک قرض الحسنه مهر ایران یک هزار میلیار ریال برای این موضوع تخصیص داده است.
به گفته وی، زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست می توانند با داشتن معرفی نامه از سوی سازمان های حمایتی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور، از این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: البته تلاش می کنیم سال های آینده و در مراحل بعدی میزان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار را افزایش دهیم.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در پاسخ به سوال ایرنا که آیا مبلغ ۳۰ میلیون ریال تسهیلات بسیار ناچیز نیست، گفت: تقاضاها در استان ها در حد ۲۰ تا ۳۰ میلیون ریال است به همین منظور عدد را روی ۳۰ میلیون ریال گذاشتیم تا بتوانیم تعداد بیشتری را پوشش دهیم.
وی اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از زنان سرپرست خانوار در شرایط مالی بسیار سختی قرار دارند و بسیار ی از آنها حتی به این مبلغ، بسیار نیازمند هستند.
وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در مراحل بعدی هم میزان تسهیلات و هم مبلغ آن را افزایش دهیم تا زنان سرپرست خانوار بتوانند با این تسهیلات مشکلات خود را حل کنند.
وی در پاسخ به سوال ایرنا که برای این تسهیلات ۳۰ میلیون ریال چند ضامن نیاز است نیز چنین پاسخ داد: یک ضامن برای این تسهیلات نیاز است و تسهیلات بازپرداخت ۲۴ ماهه دارد.
اکبری در ادامه با بیان اینکه برای سایر بانوان نیز برنامه های دیگری جهت اعطای تسهیلات داریم، ادامه داد: در این زمینه نیازمند تامین منابع مردمی هستیم چون این بانک از محل منابع مردمی اداره می شود.
وی تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران یک بانک کوچک از نظر منابع مالی است اما خوشبختانه در سال های اخیر در حال رشد است.این بانک یک ریال از دولت منابع نمی گیرد.
اکبری در ادامه به برخی از تسهیلات پرداختی از سوی این بانک به نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا آخر دی ماه ۶۸ درصد سهمیه کمیته امداد با مبلغ ۳۴۰ میلیارد ریال و ۷۵ درصد از سهمیه سازمان بهزیستی با مبلغ ۱۸۷ میلیارد ریال به آنها پرداخت شده است.
وی همچنین میزان تسهیلات پرداختی ازدواج را ۳۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: روند پرداخت تسهیلات در بانک سرعت گرفته است و خوشبختانه تاکنون (از ابتدای سال جاری تا دی ماه) ۶۰۰ هزار مورد تسهیلات با مبلغ ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با میانگین ۱۰۰ میلیون ریال به مردم متقاضی پرداخت شده که ۵۵ درصد آن در زمینه اشتغالزایی بوده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: در حال حاضر این بانک تسهیلات ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریالی برای اشتغال خانگی دارد و یکی از اهداف اصلی بانک حرکت به سمت تسهیلات اشتغالزایی در سطح کشور است.
وی به رشد ۶۷ درصدی منابع این بانک در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون منابع این بانک ۱۰ هزار میلیارد تومان است و چون منابع این بانک با استفاده از منابع مردمی است به سختی می توانیم منابع را جمع کنیم.
اکبری میزان معوقات بانک قرض الحسنه مهر ایران را یک درصد بیان کرد.
به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار ، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مرتضی اکبری ، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران روز سه شنبه در محل این معاونت تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
براساس این تفاهمنامه زنان سرپرست خانوار با داشتن معرفی نامه از سوی سازمان های حمایتی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سپرده ۲۰۰ هزار تومانی می توانند مبلغ ۳۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت کنند.
اهداف این تفاهمنامه، توزیع فرصت ها، منابع و امکانات میان زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و دختران خود سرپرست هرگز ازدواج نکرده به منظور رفع نیازهای ضروری و همچنین راه اندازی و یا توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد، کوچک و ارزش آفرین است.
موضوع این تفاهمنامه نیز همکاری طرفین در اعطای تسهیلات قرض الحسنه سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و دختران خودسرپرست هرگز ازدواج نکرده سراسر کشور، از محل منابع سپرده قرض الحسنه پس انداز بانک به مبلغ یک هزار میلیارد ریال و در راستای اجرایی شدن طرح اندوخته بانوان مهر ایران و با رعایت منابع و مصارف بانک و همچنین تسهیل در شرایط اعطای تسهیلات قرض الحسنه به سایر بانوان کشور است.
براساس آمارها بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد.

ثبت دیدگاه

ثبت