وداع با ستاره و مربع، شارژ میلیون ها دارنده گوشی غیرهوشمند را با چالش مواجه می کند

  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
  • 4518

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم جلوگیری از قطع غیرمنتظره سرویس های پرداخت مبتنی بر ussd تاکید کرد.
به گزارش بانک مردم، زهرا سعیدی مبارکه در گفت‌ و گو با خانه ملت، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر قطع غیرمنتظره سرویس های پرداخت مبتنی بر ussdگفت: شارژ اعتبار تلفن های همراه از طریق بانکداری الکترونیک خدماتی است که بسیاری از مشرکین تلفن همراه کشور، که گوشی تلفن همراه غیرهوشمند دارند، می توانند تقریبا در تمامی مناطق کشور از آن استفاده کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید توجه داشت در بسیاری از نقاط کشور خدمات اینترنت تلفن همراه، از کیفیت مطلوب برخوردار نیست بنابراین نمی توان سرویس های پرداخت مبتنی بر ussdرا قطع کرد و سریعا اپلیکیشن دیگر را جایگزین کرد.

وزارت ارتباطات باید مانع از قطع غیرمنتظره سرویس های پرداخت مبتنی بر ussdشود

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:وزارت ارتباطات باید مانع از قطع سرویس های پرداخت مبتنی بر ussdشود، چرا که باید توجه داشت بسیاری از مردم امکان ارتقای گوشی خود را به گوشی هوشمند ندارند.

سعیدی مبارکه در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:باید حدود یک سال زمان داد تا شرایط برای قطع سرویس های پرداخت مبتنی بر ussdو جایگزینی این سرویس فراهم شود چرا که در حال حاضر و در روزهای پایانی سال نباید با برای مردم دغدغه ایجاد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:بانک مرکزی باید با هماهنگی وزارت ارتباطات مانع از قطع سرویس های پرداخت مبتنی بر ussdشود و در این رابطه شفاف سازی شود و برنامه ریزی صورت گیرد.

گفتنی است سرویس ussd یکی از امکاناتی که بانکداری الکترونیک در اختیار ما قرار داده استفاده از کدهای ussd بر روی تلفن همراه است که از این طریق فاصله ما تا بانک بدون نصب هیچ گونه نرم افزاری بر روی گوشی تلفن همراه تنها گرفتن چند عدد است. کدهای ussd به معنای شماره‌هایی مثل *…# است که امروزه تبلیغات وسیعی درباره آن می‌شود./

ثبت دیدگاه

ثبت