یادداشت عجیب سایت حامی دولت که متعلق به سید حسن خمینی است: بی خیالی دولت، خانواده خارج‌نشین آقای سیف و گرانی ارز!/ سیف استعفا دهد

  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
  • 4082

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: به موجب آن چه در شرح وظایف و اختیارات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آمده، «این بانک بر آن است که با اجرای سیاستهای پولی و اعتباری شرایط مساعد برای پیشرفت اقتصادی کشور را فراهم سازد و در اجرای برنامه‌های مختلف اعم از برنامه‌های تثبیت و توسعه اقتصادی  پشتیبان دولت باشد. در این راه حفظ ثبات ارزش پول و تعادل موازنه پرداخت‌ها به همراه رشد مدوام اقتصادی از طریق اجرای سیاست‌های پولی از اهداف مهم آن به شمار می‌رود.»

آنچه که این روزها به رویه ای عجیب تبدیل شده است، بی تفاوتی بانک مرکزی در خصوص معیشت مردم و شفاف نبودن عملکرد آن در بخش های مختلف است. از آشفتگی بازار دلار که رنگ و بوی مضحکی به خود گرفته تا اعمال کارمزد بر تراکنشات در بانک ملی به استناد مصوبه بانک مرکزی!

سوال اینجاست، که علی رغم حمایت همه جانبه مردم در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی   پرداخت این هزینه بر گرده ملت سنگینی می کند یا دولت ؟

رییس جمهور محترم منابع و درآمدهای دولت را نه تنها کافی می داند بلکه بیشتر از هزینه های دولت عنوان می کند، پس این همه فشار فزاینده ای که بر مردم وارد می شود چه دلیلی می تواند داشته باشد ؟

رشد نجومی دلار و سایر ارزها مانند یورو هر دلیلی که دارد برای چه هزینه و تاوان آن را باید مردم پرداخت کنند؟ چرا دولت و حاکمیت توان برخورد با چند اغتشاش گر اقتصادی را ندارند ؟ در حالی که سارق چند گوسفند در سریع ترین زمان ممکن قطع ید می شود، قطع ید دلالان بازار ارز با ممانعت چه کسانی مواجه می شود؟ سکوت بانک مرکزی و دولت چه معنایی دارد؟ صدای خرد شدن استخوان های مردم در تامین مایحتاج زندگی به راحتی قابل شنیدن است، پس از چه روی اعتراض آن ها غافلگیر کننده عنوان می شود؟!

بانک مرکزی به طور پی در پی دست خود را در جیب ملت می برد و کوچکترین پاسخگویی در برابر این اقدامات ندارد.بی خیالی دولت، خانواده خارج نشین آقای سیف و گرانی ارز!

بانک ملی ایران که بزرگترین مجموعه بانکی است، طی اطلاعیه ای بخش عظیمی از تراکنشات خود را طبق دستور بانک مرکزی، پولی اعلام می کند و آن گونه که به نظر می رسد این رویه همانند اخذ هرینه پیامک های بانکی قرار است فراگیر شود.

این مبالغ که با وجود میلیون ها تراکنش بانکی ارقام نجومی را در پی خواهد شد قرار است صرف هزینه چه مواردی شود؟ آیا بانک ها با وجود حصول سودهای چندین درصدی کفاف دهنده ی هزینه های خود نیستند که دندان برای عوارض تراکنشات روزمزه مردم تیز کرده اند ؟

دولت بهتر نیست منابع مورد نظر خود را با بستن راه فرارهای مالیاتی دانه درشت ها، جلوگیری از به تاراج رفتن سرمایهصندوق های بازنشستگی و فرهنگیان، ورود جدی به مبارزه با قاچاق کالا و ... تامین کند؟

البته شاید در وهله اول ضروری باشد دولت به مسئولین خود به ویژه رییس بانک مرکزی تفهیم کند که  ارزیابی هایی آنان همراه با بی خیالی تمام، با اطلاعات واقعی مردم تفاوت فاحش و محرز دارد. برای مثال از زمان ایجاد بحران قیمت ارز تا کنون بارها مسولین دولتی به ویژه آقای سیف تاکید کرده اند که کسی از خرید و  فروش ارز سود نخواهد کرد در صورتی که با مشاهده شیب صعودی قیمت ارز، مردم اینگونه سخنان را خریدار نیستند و بالعکس برای خرید ارز روز به روز بیشتر ترغیب شده اند.

کافی است مسولین و تیم اقتصادی دولت به میدان فردوسی بروند و حد فاصل میدان تا منوچهری  را پیاده روی کنند، آنچه که خواهند دید آیینه بی تدبیری خود آنان است.

نکته مهم دیگر فرافکنی و تفرعنی است که دولت مردان در توضیح علل گرانی ارز دارند. با نگاهی غرورآفرین از برج عاج به مردم می نگرند و می گویند علت گرانی دلالی چند نفر خاص است!! خب بسم الله، آقای سیف در معرفی این افراد پیش قدم شوید، قطعا رسانه ها نیز در این مسیر شما را یاری خواهند کرد.

آنچه که اظهر من الشمس است بی تدبیری بانک مرکزی در این عرصه بوده که ناشی از مشاوره های غلط و یا بی خیالی و هر چه که هست، بایستی به زودی مرتفع شود چرا که گرانی نرخ ارز برخلاف نظر برخی مسولین بر زندگی همه ی خانوادههای ایرانی تاثیر مستقیم دارد. از بیماران تنفسی در خوزستان که طی روزهای اخیر داروی خود را با سیصد هزار تومانافزایش قیمت به نرخ ۸۰۰ هزار تومان خریداری می کنند گرفته تا تمام اقلام وارداتی دیگر که نیاز روزمره ی مردم است.

البته طبیعی است هنگامی که خانواده ی برخی مسئولان از جمله جناب سیف، در خارج از ایران سکونت داشته باشند، هیچ گاه این فشار مالی روزافزون را احساس نکنند.

از دولت این توقع وجود دارد که اگر نمی تواند مشکلات را حل کند و مرهمی بر زخم محرومان بگذارد، حتی الامکان از مسئولینی استفاده کند که خانواده هایشان طعم بیکاری، فقر، رکود و ... را همانند دیگران بچشند و با مردم همدرد باشند.

ثبت دیدگاه

ثبت