بی اعتنایی بازار ارز به انتشار اوراق مشارکت دولتی/ دلار گران شد

  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
  • 6333

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: اگرچه از ساعت هشت صبح امروز، اجرای طرح ویژه دولت برای ساماندهی بازار ارز به صورت انتشار اوراق مشارکت ارزی و ریالی آغاز شده است، دلار در بازار بی‌اعتنا به این طرح، گران شده است.

به گزارش بانک مردم و به نقل از مهر، طرح ویژه دولت برای ساماندهی بازار ارز، اگرچه از ساعت هشت صبح امروز در شعب بانکی آغاز شده است، اما بازار حداقل در ساعات ابتدایی، بی‌اعتنا به این طرح دولت، حرکت کرده و نرخ دلار گران شده است.بر این اساس، نرخ نقدی دلار با ۷ تومان افزایش به ۴۷۴۵ تومان رسیده است. در عین حال نرخ دلار فردایی پاساژ افشار ۴۸۸۳ تومان، نرخ دلار فردایی سبزه میدان ۴۸۱۰۰ تومان، نرخ یورو ۶۰۹۷ تومان و نرخ پوند ۶۸۸۰ تومان است.هر لیر ترکیه ۱۳۳۴ تومان و هر درهم امارات ۱۳۶۰ تومان است.

دولت مصوب کرده بود که در بخش انتشار گواهی سپرده ریالی، به شبکه بانکی کشور اجازه داده می­شود از تاریخ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ به  مدت ۲ هفته نسبت به انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ ۲۰ درصد اقدام کند. اوراق مزبور با سررسید یک سال منتشر شود که نرخ بازخرید قبل از موعد آن ۱۴ درصد خواهد بود.

در بخش انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز، به شبکه بانکی کشور اجازه داده شده تا گواهی سپرده ریالی ارز بنیان با سررسیدهای ۱ و ۲  ساله منتشر کند. نرخ ریال مورد محاسبه در زمان افتتاح گواهی سپرده متوسط یک ماه قبل سامانه سنا خواهد بود و نرخ سود برای سررسیدهای یاد شده به ترتیب ۴ و ۴.۵ درصد خواهد بود و در سررسید، ارز یا معادل ریالی آن به نرخ متوسط یک هفته قبل سامانه سنا به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد. در صورت بازخرید این اوراق قبل از سررسید، سود سپرده کوتاه مدت ریالی (۱۰ درصد) به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد.

در بخش پیش فروش سکه بهارآزادی نیز، بانک مرکزی نسبت به پیش فروش شش ماهه سکه بهار آزادی با نرخ ۱۴ میلیون ریال و پیش فروش یک ساله سکه بهار آزادی با نرخ ۱۳ میلیون ریال از طریق شعب منتخب بانک ملی اقدام خواهد کرد

ثبت دیدگاه

ثبت