پزشکیان: تیم‌های مجزا برای رفع مشکلات موسسات مالی غیرمجاز تعیین شد/ ایجاد اعضای تیم حقیقت‌یاب وزارت اطلاعات برای شناسایی اموال موسسات

  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
  • 6744

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تعیین اعضای تیم حقیقت‌یاب وزارت اطلاعات برای شناسایی اموال موسسات مالی غیرمجاز و شناسایی افراد خاطی خبر داد.
به گزارش بانک مردم به نفل از خانه ملت، مسعود پزشکیان در نشست کمیسیون اقتصادی برای بررسی تقاضای نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور که با حضور نمایندگان تقاضا کننده و نمایندگان ویژه رئیس جمهور برگزار شد، گفت: قرار است چهارشنبه این هفته جلسه‌ای با حضور نیروهای وزارت اطلاعات تشکیل شود تا موضوع شناسایی اموال و افرادی که در شکل‌گیری این مشکلات نقش داشته‌اند با سرعت بیشتری پیگیری شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیسیون ۳ نفره از نمایندگان سران سه قوه افزود: در این کمیسیون مقرر شد که در هر شهری گروهی تشکیل شود تا مشکلات سپرده‌گذاران بررسی و افرادی که در لبه پرتگاه هستند و مشکلات آنها بحرانی‌تر است، شناسایی شوند تا به آنها کمک شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تمامی تصمیمات اتخاذ شده در جلسات نمایندگان سه قوه سپرده‌گذاران حضور دارند، ادامه داد: البته مقرر شده یک نماینده از سپرده گذاران در تمامی جلسات حضور یابد و اسامی افرادی که سپرده خود را دریافت کرده‌ و دریافت نکرده‌اند روی سایت قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در مواردی سپرده‌گذاران، سپرده‌های خود را دریافت نکردند که این موضوع در حال بررسی است و کمیته حقیقت‌یاب برای شناسایی اموال این موسسات مالی تشکیل شده تا بتواند با شناسایی اموال، سپرده‌های سپرده‌گذاران را به آنها بازگرداند.

پزشکیان با اشاره به اینکه تیمی تشکیل شده تا افرادی که حسابرسی این موسسات را انجام داده‌اند و میزان حساب‌های این موسسات را بیش از میزان واقعی نشان داده‌اند را شناسایی کند، افزود: مقرر شده وزیر اطلاعات افرادی را مشخص کند که این افراد با سرعت بیشتر افراد دخیل در این وضعیت و همچنین اموال این موسسات را سریع‌تر شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه مقرر شده برای هر موسسه یک تیم جداگانه تشکیل شود، ادامه داد: تیم‌ها برای هر کدام از بخش‌های پاسخگویی، حقیقت‌یابی و شناسایی اموال مختلف است و در واقع تیم‌های جداگانه برای هر یک از این بخش‌ها تشکیل شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سپرده‌گذاران موسسات مالی  و اعتباری اطلاعات خوبی در اختیار دارند، یادآور شد: ممکن است برخی از این اطلاعات درست نباشد اما بسیاری از این اطلاعات صحیح است.

پزشکیان با بیان اینکه تیمی تشکیل شده تا دغدغه مردم را بشنود، افزود: در حال حاضر با چالشی به اسم مشکلات موسسات مالی و اعتباری مواجه هستیم که این چالش خوراک بیگانگان و ضد انقلاب است.

وی ادامه داد: اگر دولت می‌تواند مطالبات سپرده‌گذاران را پرداخت کند بگوید تا مجلس تصویب کند که دولت این مطالبات را پرداخت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تیمی تعیین شده مختص به اینکه اموال با قیمت کارشناسی به فروش برسد، اظهار داشت: میزان تیم‌هایی که تشکیل شده کم است و تعداد مسائل و مشکلاتی که در این موسسات وجود دارد زیاد است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تعیین اعضای تیم حقیقت‌یاب وزارت اطلاعات خبر داد، گفت: احتمالاً روز چهارشنبه‌ جلسه‌ای با اعضای این گروه تشکیل می‌شود تا هر چه سریعتر بخشی از مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری رفع شود.

مسعود پزشکیان

ثبت دیدگاه

ثبت