استاد اقتصاد دانشگاه تهران: بانک مرکزی دنبال رفع التهاب بازار ارز است/ رفتارها کارشناسی باشد

  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
  • 4818

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: استاد اقتصاد دانشگاه تهران با بیان اینکه بانک مرکزی با نرخ سود ۲۰ درصدی تسهیلات بانکی دنبال رفع التهاب بازار ارز است، گفت: اقدام گذشته بانک مرکزی در کاهش نرخ سود بانکی اثرات خوبی داشت.

به گزارش بانک مردم و به نقل از فارس، آلبرت بغزیان  درباره نرخ ۲۰ درصدی سود بانکی اظهار کرد: کاهش نرخ سود بانکی توسط بانک مرکزی در گذشته کار خوبی بود.

وی ادامه داد: کاهش نرخ سود بانکی با این هدف توسط بانک مرکزی انجام شد که هزینه تسهیلات را کاهش دهند و یک‌سری اعتراضات هم همراه آن بود و عملاً نرخ تسهیلات پایین نیامد و مردم را از سود بانکی ناراضی کرد.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه فکر می‌کنند افزایش نرخ سود بانکی در فاصله دو هفته‌ای می‌تواند پول جذب کند تا بازار ارز را از التهاب موجود خارج کنند، گفت: در این مدت، بانک‌ها چقدر می‌توانند حساب باز کنند و اوراق سپرده عرضه کنند که این سیاست اجرایی شود؟

بغزیان با اشاره به اینکه این امور انگیزه سوداگری را هم طی یک ماه بعد از آن نمی‌تواند از بین ببرد، تصریح کرد: این سیاست موقتی است؛ باید در این نرخ تجدیدنظر شود و نشان دهند که این کار از ابتدا غیرکارشناسی بوده است.

وی با بیان اینکه باید رفتارها کارشناسی باشد، اظهار کرد: باید درباره نرخ سود تسهیلات بانکی، رفتارهای کارشناسی و دقیق اعمال شود.

ثبت دیدگاه

ثبت