خجسته: فرهنگیان از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه بهره‌ای نبرده‌اند/ بررسی چگونگی مصرف سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها

  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
  • 2893

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با بیان اینکه فرهنگیان بهره‌ای از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه نبرده‌اند، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید به صورت مستمر نظارت داشته باشند.
امیر خجسته در غرفه خانه ملت

به گزارش بانک مردم و به نقل از خانه مت، امیر خجسته با بیان اینکه بانک سرمایه متعلق به فرهنگیان است، گفت: فرهنگیان در این بانک سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ لذا ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه فرهنگیان از بانک سرمایه طلبی ندارند و در آن نقشی ایفا نمی‌کنند، کاملا نادرست است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان باید برای ادعاهای خود مدارک معتبر ارائه کنند تا ما بتوانیم به ادعاهای آنها پاسخ‌های مناسب دهیم؛ از آنجا که این صندوق مجموعه‌ای مالی است باید مستمر مورد نظارت قرار گیرد؛ اگر غفلتی صورت گیرد، مشکلات اقتصادی جبران‌ناپذیری ایجاد می‌شود بنابراین دستگاه‌های نظارتی باید به صورت مستمر بر آن نظارت داشته باشند.

خجسته با بیان اینکه متاسفانه فرهنگیان بهره‌ای از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه نبرده‌اند، بیان کرد: از زمان تاسیس صندوق ذخیره فرهنگیان تاکنون حق فرهنگیان ادا نشده است امیدوارم در آینده با نظارت دقیق بتوان منافع فرهنگیان را تامین کرد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکثر شرکت‌هایی که صندوق ذخیره فرهنگیان در آنها سرمایه‌گذاری کرد در ابتدا سودده بود اما با مدیریت نادرست سودی از آنها به دست نیامد؛ اگرچه تعداد کمی از این شرکت‌ها سودده بودند اما باید بررسی شود سود به دست آمده از این شرکت‌ها در چه محلی مصرف شده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور فرهنگیان در هیات مدیره صندوق فرهنگیان، گفت: امید است حضور فرهنگیان بتواند در عملکرد صندوق اثرگذار باشد اما باید دید افرادی که از موضوعات اقتصادی سررشته‌ای ندارند می‌توانند بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی نظارت کنند؛ اگرچه ممکن است حضور فرهنگیان در هیات مدیره صندوق فرهنگیان مناسب باشد اما آنچه اهمیت دارد حضور افراد کارآمد، متخصص و متعهد است./

ثبت دیدگاه

ثبت