عضو هیئت رئیسه مجلس: رئیس کل بانک مرکزی قادر به مدیریت نوسانات ارز نیست

  • ۲ اسفند ۱۳۹۶
  • 3620

پایگاه تحلیلی خبری بانک مردم: اسدالله عباسی درباره لزوم طرح سؤال از رئیس‌جمهوری اظهار کرد: نمایندگان مجلس احساس می‌کنند مسؤولان اجرایی در اجرای قوانین مصوب یا برنامه توسعه کم‌کاری می‌کنند و این باعث نارضایتی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: در این شرایط، نماینده‌ها ناچار می‌شوند از اهرم‌های قانونی و نظارتی خود در جهت جلب رضایت مردم استفاده کنند و قانونی را که مصوب کرده‌اند، اجرایی کنند و گاهی اوقات سؤالاتی از رئیس‌جمهوری بپرسند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سؤال از رئیس‌جمهوری قبلاً در ارتباط با مؤسسات مالی و اعتباری بود، تصریح کرد: الآن هم در بحث نوسانات ارز که مستقیماً زیر نظر رئیس‌جمهوری است، نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نگرانی‌هایی دارند.

عباسی با اشاره به اینکه رئیس کل بانک مرکزی قادر به مدیریت نوسانات ارز نیست، اضافه کرد: این امر نگرانی‌ها و التهاباتی را در جامعه در بحث افزایش قیمت‌ها به‌ویژه کالاهای وارداتی ایجاد کرده است؛ حتی کالاهای داخلی هم که از مواد اولیه وارداتی استفاده می‌کنند، افزایش بی‌رویه قیمت داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در چنین شرایطی نمایندگان ناچار هستند تا از رئیس‌جمهوری سؤال کنند، اظهار کرد: اگر طرح سؤال از رئیس‌جمهوری و وزرای دولت انجام شود، برای رضایت‌مندی مردم خواهد بود.

منبع: فارس

ثبت دیدگاه

ثبت