جدیدترین قیمت دلار آمریکا و یورو در اولین فعالیت اسفندماهی بازار ارز/ افزایش نرخ دلار و کاهش نرخ یورو مبادله‌ای در بانک مرکزی

  • ۲ اسفند ۱۳۹۶
  • 1989

پایگاه تحلیلی خبری بانک مردم: برای آگاهی از اینکه نبض بهای دلار آمریکا و یورو به عنوان پرطرفدارترین ارزهای مورد معامله در بازار آزاد ارز کشور از ساعت ۸ تا ۱۸ چگونه می‌زند، می‌توانید رأس هر ساعت از میانگین قیمت خرید و فروش دلار آمریکا، یورو و درهم امارات در صرافی های مجاز اطلاع به دست آورید.

بازار ارز پس از وقفه یک روزه، اولین فعالیت اسفندماهی خود را در حالی آغاز می کند که در آخرین روز بهمن ماه سال جاری، شاهد بازگشت دلار آمریکا به کانال ۴۵۰۰ تومان بودیم. به طوریکه در پایان روز دوشنبه، بر اساس اطلاعات سنا، هر دلار آمریکا با کاهش قیمت ۶۵۱ ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت ۴۵ هزار و ۶۷۹ ریال فروخته شد. هر یورو نیز در بازار آخرین روز بهمن ماه، با افت ۱۲۱۹ ریالی مواجه شد و در پایان روز به رقم فروش ۵۶ هزار و ۴۵۴ ریال رسید. همچنین نرخ مبادله ای این دو ارز در بانک مرکزی، با ۲۰ ریال افزایش برای دلار، به رقم ۳۷ هزار و ۱۵۰ ریال و با ۴۶ ریال رشد برای یورو به رقم ۴۶ هزار و ۱۳۶ ریال رسید.به گزارش بانک مردم و به نقل از تابناک، برای آگاهی از اینکه نبض بهای دلار آمریکا و یورو به عنوان پرطرفدارترین ارزهای مورد معامله در بازار آزاد ارز کشور از ساعت ۸ تا ۱۸ چگونه می‌زند، می‌توانید رأس هر ساعت از میانگین قیمت خرید و فروش دلار آمریکا، یورو و درهم امارات در صرافی های مجاز اطلاع به دست آورید.جدیدترین قیمت دلار آمریکا و یورو در بازار ارز چهارشنبه دوم اسفند۹۶؛جدول زیر بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش دلار آمریکا و یورو ، بر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط صرافی های مجاز کل کشور، رأس هر ساعت است.
توضیح اینکه جدول زیر ساعت به ساعت به روز رسانی می‌شود. همچنین سطر نخست، مربوط به میانگین قیمت های روز قبل است.
 دلار آمریکا و یورو در بازار آزاد ۲ اسفندماه ۹۶
ساعت
دلار آمریکا یورو
 خرید نقدی فروش نقدی تغییر خرید نقدی فروش نقدی تغییر
میانگین دوشنبه۴۵,۶۳۳۴۵,۶۷۹۴۶۵۶,۴۳۹۵۶,۴۵۴۱۵
۹۴۵,۸۲۴ ۴۵,۵۰۵ ۳۱۹-۵۶,۴۲۰  ۵۶,۳۰۰ ۱۲۰-
لازم به توضیح است، اطلاعات جدول فوق، برگرفته از سامانه ای است که بانک مرکزی در تیرماه ۱۳۹۰ راه اندازی و در چهاردهم تیرماه همان سال طی اطلاعیه ای، خطاب به کلیه صرافان کشور اعلام کرد: نظر به راه‌اندازی نرم افزار یکپارچه صرافی‌ها به اطلاع می‌رساند، بر اساس تصمیمات گرفته شده، سامانه مذکور به نام "سَنا" –SANA (سامانه نظارت ارز) ثبت شده‌ است. لذا کلیه صرافان کشور موظف به ثبت تمامی معاملات ارزی در سامانه "سَنا"هستند. گفتنی است، آمار و تراکنش‌های روزانه صرافی‌ها در سامانه مذکور ثبت و این بانک نسبت به بررسی آمارهای ارسالی لحظه‌ای اقدام می‌نماید و با صرافی‌هایی که از ثبت معاملات ارزی در سامانه سنا خودداری کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

ثبت دیدگاه

ثبت