ونزوئلا با ازر مجازی «پترو» تحریم‌های آمریکا را دور می زند

  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • 7195

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: ونزوئلا با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا ارز مجازی به نام «پترو» را به بازار معرفی کرد و هم‌اکنون بانک‌های روسی در حال کمک به این کشور در استفاده از پترو هستند.
ونزوئلا با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا ارز مجازی به نام «پترو» را به بازار معرفی کرد و هم‌اکنون بانک‌های روسی در حال کمک به این کشور در استفاده از پترو هستند.
به گزارش بانک مردم به نقل از فارس؛ گزارش‌ها حاکی از آن است که بانک‌های روسی در توسعه استفاده از ارز مجازی پترو به کمک ونزوئلا رفته‌اند. ونزوئلا با هدف دور زدن تحریم‌های مالی آمریکا نخست ارز مجازی رسمی یک کشور در جهان که توسط بانک مرکزی آن منتشر شده است را ارائه کرد.
بنا به گزارش آسوشیتدپرس؛ پس از آنکه دولت آمریکا استفاده کنندگان از ارز پترو را تهدید کرد، یک بانک روسی به عنوان نخستین موسسه مالی بین‌المللی به سمت حمایت از این ارز قدم برداشته است.
این بانک روسی از سرمایه‌گذاران خواسته است تا با آورده حداقل ۱۰۰۰ یورو به بانک اورو فایننس ارز مجازی پترو خریداری کنند. این بانک در گام نخست از مشتریان می‌خواهد تا کیف پول مجازی مخصوص این ارز را در سخت‌افزارهای گوشی یا رایانه خود نصب کنند.
این کیف پول هم‌اکنون به زبان‌های روسی، انگلیسی و اسپانیایی در دسترس قرار گرفته است.
دولت ونزوئلا در سال ۲۰۱۱ معادل ۴۹ درصد سهام اورو فایننس را خریداری کرد مابقی سهام این بانک نیز به دو بانک بزرگ وی‌تی‌بی و گاسپروم بانک روسیه تعلق دارد. در ماه مارس دولت آمریکا با انتشار بیانیه‌ای معامله براساس ارز مجازی پترو را ممنوع اعلام کرد.
براساس این بیانیه، دونالد ترامپ قانونی را اعمال کرد که تمام شهروندان آمریکایی را از خرید، فروش، استفاده و معامله این ارز بر حذر می‌داشت.
نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد علیرغم این اقدام آمریکا، این کشور آمریکای لاتین به تلاش خود برای ترویج استفاده از ارز مجازی پترو و تبدیل کردن آن به یکی از قابل اعتمادترین ارزهای مجازی جهان ادامه خواهد داد.
مادورو گفت: این ارز مجازی قابل مبادله ارزی با چند ارز بین‌المللی از جمله روبل روسیه خواهد بود.
مادورو همچنین ۴ منطقه ازاد تجاری در ونزوئلا را به سرمایه‌گذاران معرفی کرد که آنها می‌توانند معاملات خود در این مناطق آزاد را به ارز مجازی پترو انجام دهند.
برخلاف دیگر ارزهای مجازی نظیر بیتکوین، پترو از پشتوانه حقیقی منابع نفتی و گازی ونزوئلا برخوردار است.

ثبت دیدگاه

ثبت