پزشکیان پاسخ داد: آیا برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسات مالی اسکناس چاپ می شود؟

  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • 3013

 پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نایب رییس مجلس، توضیحاتی پیرامون مباحث مطرح شده درباره چاپ اسکناس برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسات مالی مطرح کرد.
مسعود پزشکیانبه گزارش بانک مردم به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان ، با اشاره به تصمیم کمیته نمایندگان سران سه قوه برای پرداخت اصل سپرده های تا سقف یک میلیارد تومان، گفت: اگر در چهارشنبه هفته جاری تصمیم اخذ شده برای پرداخت سپرده ها تا سقف مقرر نهایی شود احتمالا از هفته آینده روند پرداخت آغاز می شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سپرده ها از بیت المال پرداخت نمی شود، بلکه در هر یک از بانک ها مطابق با میزان دارایی ها سپرده ها پرداخت می شود، افزود: موضوع چاپ اسکناس و یا چاپ اسکناس بدون پشتوانه برای پرداخت سپرده های سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری به هیچ وجه صحت ندارد.

صدور مجوز توسط دستگاه هایی همانند وزارت تعاون، وزارت جهاد کشاورزی و برخی کانون های مذهبی مشکلاتی در کشور ایجاد کرده چراکه این مراکز اطلاعاتی درباره مسائل پولی و بانکی ندارند.

حتما مدیران این موسسات مالی به جایی و یا نهادی وصل بوده اند

وی ادامه داد: مقرر شده که قوه قضاییه با متخلفان که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ایجاد این مشکلات دخیل بوده اند، برخورد کند، چراکه امکان پذیر نیست که فرد یا افرادی با سرمایه و اموال مردم بازی کنند و پاسخگو نباشند.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مگر امکانپذیر است که در این کشور اقداماتی به این گستردگی انجام داد و به جایی وصل نبود، یادآور شد: حتما مدیران این موسسات مالی به جایی و یا نهادی وصل بوده اند.

تعدد کانون های تصمیم گیری برای صدور مجوز موسسات مالی و اعتباری

وی با اشاره به تعدد کانون های تصمیم گیری برای صدور مجوز موسسات مالی و اعتباری، افزود: صدور مجوز توسط دستگاه هایی همانند وزارت تعاون، وزارت جهاد کشاورزی و برخی کانون های مذهبی مشکلاتی در کشور ایجاد کرده چراکه این مراکز اطلاعاتی درباره مسائل پولی و بانکی ندارند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قدم اول برای رفع مشکلات این بوده که تعدد مراکز تصمیم گیری در حوزه پولی و بانکی باید از بین برود، لذا دولت یا بانک مرکزی باید پیشنهاداتی برای رفع خلاء قانونی به مجلس ارسال کند تا با تصویب قوانین روزنه ها بسته شود.

ثبت دیدگاه

ثبت