اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا نیست

  • ۱ خرداد ۱۳۹۷
  • 1189

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: یک تحلیلگر برجسته اقتصادی بر این باور است که طلا برای جذابیت و درخشش مجدد نیاز به یک بحران بزرگ بین المللی دارد.

به گزارش بانک مردم، به نقل از کیتکو نیوز، کیث دیکر رئیس بخش سرمایه گذاری موسسه "آیس کپ منجمنت" تاکید کرد: طلا همچنان یک سرمایه گذاری جذاب به شمار می رود ولی الان موقعیت مناسبی برای خرید این فلز گرانبها نیست.
بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود: شخصا سرمایه گذاری در بازار فلزات گرانبها را دوست دارم ولی الان فرصت مناسبی برای افزایش سهم طلا در سبد سرمایه گذاری نیست. تا زمانی که اقتصاد جهانی با یک بحران بزرگ مالی روبرو نشود، بازار طلا با چالش های زیادی مواجه خواهد بود.اظهارات دیکر در شرایطی است که قیمت جهانی طلا در هفته گذشته بدترین عملکرد خود را از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی ثبت کرده است.وی گفت: طلا برای درخشش مجدد در بازارهای بین المللی نیاز به یک بحران بزرگ مالی دارد. قیمت طلا در کوتاه مدت با مانع بزرگی مثل افزایش ارزش دلار آمریکا روبرو است. زمانی که بحران مالی به وقوع می پیوندد تقاضا و قیمت جهانی طلا با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.به نوشته طلا،این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: سرمایه گذاران باید به دقت اوضاع اقتصادی منطقه یورو و بدهی های کشورهای اروپایی را زیر نظر داشته باشند.

ثبت دیدگاه

ثبت