دادستان تهران: ۹ متهم پرونده موسسات مالی در بازداشت هستند

  • ۱ تیر ۱۳۹۷
  • 3251

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: دادستان تهران گفت: پرونده موسسه های مالی در مرحله تحقیقات قرار دارد و ۹ متهم این پرونده در بازداشت هستند.
به گزارش بانک مردم، عباس جعفری دولت آبادی در سومین نشست دادستانی تهران با مسئولان رسانه‌ها با اشاره به برخی پرونده های مهم قضایی افزود: در پرونده موسسه ثامن الحجج اولین جلسه دادگاه برگزار شد.
وی با اشاره به پرونده شرکت تاسیسات دریایی ایران (دکل‌های نفتی) افزود: یکی از پرونده‌ها و فسادهای بزرگ کشور بود که پس از تحریم شکل گرفت و دادستانی با قاطعیت ورود کرد و محاکمات آن رو به پایان است.
دادستان تهران در مورد پرونده متهم « ب . د» اعلام کرد: این فرد به اتهام افساد فی الارض تحت تعقیب قرار گرفت و اکنون در حبس به سر می‌برد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.
وی تصریح کرد: پرونده خانم « م . ه» که به اتهام کلاهبرداری از بیرجند به تهران احاله شده است، ٢٩٠ شاکی دارد و ۶۵ میلیارد از اموال مردم تضییع شده است.
جعفری دولت آبادی افزود: پرونده‌های شرکت آلومینیوم المهدی در مرحله تحقیقات است.
وی بیان داشت: حکم پرونده گروه ریخته‌گران به زودی صادر می‌شود و در پرونده گروه امیرمنصور آریا ۶۵٠ میلیارد تومان جزای نقدی وصول شده و ۲ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان به بانک‌ها رد مال شده و بخش کوچکی از پرونده باقیمانده است که در حال رسیدگی است.
دادستان تهران در رابطه با پرونده بابک زنجانی اعلام کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اموال بابک زنجانی به وزارت نفت واگذار شده است.
جعفری دولت آبادی در بیان آخرین وضعیت پرونده مدیریت اکتشافات شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: در این پرونده ۳۰ نفر متهم تحت تعقیب قرار گرفته و ۷۰ میلیارد تومان از اموال متهمان توقیف شده است.
وی گفت: پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان ۷۰ جلد است و هر جلد مشتمل بر ١۵٠ تا ٢٠٠ صفحه است که در این زمینه ۶٠ نفر متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند، ۵ نفر بازداشت شده‌اند، ۱۶۵ میلیاد تومان توسط ۲ متهم رد مال شده و برای یکی از متهمان به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان کیفرخواست صادر شده و ۷۰۰ میلیارد تومان از اموال متهمان شناسایی و توقیف شده است.
جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: در پرونده ضمانتنامه‌های بانک سپه ١٣٠ فقره پلاک ثبتی و ۶۰۰میلیارد تومان از وجوه متهم توقیف شده است.

ثبت دیدگاه

ثبت