۳۰۰۰ میلیارد تومان زیان خالص، حاصل عملکرد یک ساله این بانک

  • ۲ تیر ۱۳۹۷
  • 2370

پایگاه تحلیلی خبری بانک مردم: زیان انباشته بانک دی تا پایان سال ۱۳۹۶ به ازای هر سهم معادل ۶٫۶۵۰ ریال می باشد. 

 به گزارش بانک مردم به نقل از بورس نیوز؛ عملکرد مالی بانک دی بر اساس صورت های مالی حسابرسی نشده این شرکت در سال ۹۶ منجر به کسب زیان خالص ۲۹ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریالی شده است. به این ترتیب این بانک در سال ۹۶ به ازای هر سهم رقم باورنکردنی ۴٫۶۵۲ ریال زیان محقق ساخته است و زیان انباشته بانک تا پایان سال به ۴۲ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال رسیده است که بیش از ۵۶۰ درصد سرمایه ثبت شده بانک می باشد.
زیان انباشته بانک تا پایان سال ۱۳۹۶ به ازای هر سهم معادل ۶٫۶۵۰ ریال می باشد.
درآمدهای مشاع بانک در سال گذشته (شامل سود تسهیلات و وجه التزام دریافتی و همچنین سود سرمایه گذاری های مشاع بانک) به  ۲۳ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال رسیده است و این در حالی است که سود پرداختی به سپرده گذاران بانک در همین زمان، مبلغ  ۴۷ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال بوده است و این بانک، بدون احتساب هزینه های اجرایی خود، تنها در این بخش بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال زیان محقق ساخته است.
بدهی های بانک به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی با بیش از ۳۶۲ درصد افزایش به  ۳۷ هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال افزایش یافته است.
با توجه به وضعیت کنونی سود تسهیلات دریافتی و سود سپرده پرداختی به سپرده گذاران و زیان عملیاتی بانکداری، ادامه روند فعلی زیاندهی محتمل ترین گزینه برای عملکرد مالی بانک در سال جاری خواهد بود.

ثبت دیدگاه

ثبت