هفته آتی؛ بررسی طرح دو فوریتی ممنوعیت واگذاری نامحدود سکه/بیشتر خریداران سکه موسسات وابسته به دولت بودند

  • ۲۶ تیر ۱۳۹۷
  • 944

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو کمیسیون انرژی مجلس، از بررسی طرح دو فوریتی ممنوعیت واگذاری نامحدود سکه در قوه مقننه خبر داد.
علی بختیار

به گزارش بانک مردم به نقل از خانه ملت، علی بختیار ، با اشاره به اخلال گری ها در بازار سکه، گفت:  مجلس در زمینه بازار سکه و ارز و مسائلی که در این زمینه اتفاق افتاده اقدامات جدی انجام می دهد، لذا نمایندگان در این راستا طرحی دو فوریتی با موضوع ممنوعیت واگذاری نامحدود سکه تهیه کرده اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: این طرح پس از پایان تعطیلات مجلس در دستورکار مجلس قرار گرفته و به صورت دو فوریتی مورد بررسی قرار می گیرد.

بخش اعظم خریداران سکه موسسات وابسته و تحت نظارت دولت هستند

وی با بیان اینکه توزیع سکه در کشور به صورت متوازن انجام نشده است، ادامه داد: بخش اعظم خریداران سکه در کشور بانک های دولتی، خصوصی، موسسات و شرکت های شبه دولتی، موسسات وابسته و تحت نظارت دولت هستند و از سوی دیگر هدف بانک مرکزی این بوده که بازار سکه و عرضه و تقاضا در این بازار را کنترل کند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با این نحوه توزیع بازار سکه و ارز کنترل نخواهد شد، یادآور شد: یک شخص حقیقی و حقوقی ۳۰ هزار یا ۲۰ هزار سکه خریداری کرده و ۶۰ تن طلا در این واگذاری سکه جابجا شده است؛ اما بانک مرکزی به اهداف مدنظر خود برای ساماندهی بازار دست نیافته است.

مجلس باید در بحث سکه قوانین تجویدی و تهدیدی داشته باشد

وی افزود: بانک مرکزی در بحث توزیع سکه تخلف کرده و برنامه ریزی دقیقی انجام نداده است که این موضوع در داخل کشور قابل پیگیری بوده و مجلس نیز آن را پیگیری می کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات مجلس در حوزه ساماندهی بازار سکه، تصریح کرد: مجلس باید در بحث سکه قوانین تجویدی و تهدیدی داشته باشد، لذا برنامه ریزی شده  که طرح دو فوریتی ممنوعیت واگذاری نامحدود سکه در هفته آینده در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد./

ثبت دیدگاه

ثبت