شروط تحویل سکه پیش فروش/سکه ها نزد شعب امانت باقی می ماند

  • ۲۶ تیر ۱۳۹۷
  • 2925

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: افرادی که در روز ۲۶ فروردین ماه اقدام به پیش خرید سکه با سررسید سه ماهه کردند از صبح امروز و بتدریج در حال مراجعه به شعبه و دریافت سکه های خود هستند. اما این افراد چه مدارکی را باید به همراه بیاورند؟

به گزارش بانک مردم به نقل از ایبنا، مراجعه به شعب مختلف بانک ملی ایران به عنوان بانک عامل در طرح پیش فروش سکه طلا نشان می دهد که خریداران به تدریج و با مراجعه به شعبه های این بانک در حال دریافت سکه های خود هستند.

سکه پیش خرید شده در همان شعبه ای که عملیات پیش خرید در آن انجام شده، به مشتری تحویل داده خواهد شد. مراجعه کنندگان باید هنگام حضور در شعبه، کارت ملی به همراه اسناد پیش خرید سکه را به همراه داشته باشند.

رییس یکی از شعب بانک ملی به خبرنگار ایبِنا گفت که سکه های پیش خرید شده روز گذشته در اختیار شعب قرار گرفته و از امروز به افرادی که مدارک پیش خرید خود را همراه داشته باشند، تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: شعب بانک ملی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح آماده تحویل سکه های پیش فروش شده بودند؛ با این حال بسیاری از افرادی که سکه پیش خرید کرده اند، ترجیح داده اند در ساعات ابتدایی صبح به شعب مراجعه ای نداشته باشند.

در صورتی که خریداران طرح پیش فروش سه ماهه سکه نیز در تاریخ سررسید خود برای دریافت سکه به بانک مراجعه نکنند، این سکه ها نزد شعبه امانت باقی می ماند و هر زمانی که مشتری به بانک مراجعه کند، می تواند سکه خریداری شده را دریافت کند.

طرح پیش فروش سکه از بهمن ماه سال گذشته در شعب بانک ملی آغاز و تا فروردین ماه سال جاری ادامه داشت البته این پیش فروش تا فروردین‌ماه در دو سررسید شش ماهه و یک ساله بود که در ادامه به سررسیدهای یک، سه، شش، ۹، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماهه تغییر کرد.

در پایان طرح پیش فروش هم اعلام شد که حدود هفت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه فروش رفت که نزدیک به یک میلیون آن سکه‌های یک ماهه و مابقی در سررسیدهای دیگر بود. سکه‌های یک ماهه در اردیبهشت‌ماه تحویل شد و اکنون زمان تحویل سکه‌های سه ماهه است.

روز گذشته محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا، با تاکید بر آغاز تحویل سکه های پیش‌فروش ۳ ماهه ازامروز اظهار داشت: دوره تحویل از روز سه شنبه ۲۶ تیرماه آغاز و این دوره به مدت دو ماه طول خواهد کشید.

وی تاکید کرد که بانک مرکزی به تعهد خود برای تحویل سکه‌های ثبت نامی عمل خواهد کرد و تمامی کسانی که برای سکه‌های پیش فروش اقدام کرده بودند، به طور حتم در زمان سررسید آن، این سکه‌ها را به طور فیزیکی تحویل خواهند گرفت.

به گفته دبیرکل بانک مرکزی، حدود ۱۰ درصد از ثبت نام کنندگان سکه های پیش فروش یک ماهه تاکنون اقدامی برای تحویل سکه ها نکرده اند.

ثبت دیدگاه

ثبت