بانک صادرات در ۳ سال اخیر پی در پی زیان می دهد/ انباشت ۷۵۷۹ میلیارد تومان زیان دهی در ترازنامه بزرگترین بانک بورسی کشور + جدول

  • ۲۶ تیر ۱۳۹۷
  • 6018

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: یک بانک غیردولتی با سرمایه ۵۷۸۰ میلیارد تومانی، سال مالی ۹۶ را با ۳۶۲۴ میلیارد تومان زیان به پایان رسانده و در بخش سود و زیان انباشته، ۷۵۷۹ میلیارد تومان زیان ثبت کرده است.
 
به گزارش بانک مردم به نقل از خبرگزاری فارس، ارقام کلی ترازنامه بانک صادرات نشان می‌دهد این بانک در سال ۹۶ همانند سال‌های ۹۴ و ۹۵، با زیان قابل توجهی مواجه شده است.

براساس صورت مالی سال حسابرسی نشده سال ۹۶، درآمد این بانک از محل سود تسهیلات اعطایی ۱۸ درصد کاهش یافته و با وجود افزایش سود از محل سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری، باز هم در مجموع جمع درآمد مشاع این بانک ۱۳ درصد نسبت به سال ۹۵ کاهش یافته است.

اما سود علی‌الحساب سپرده‌های مدت‌دار بانک در سال گذشته تنها ۲ درصد افت داشته و همچنین در بخش هزینه‌ها، هزینه کارکنان ۲۰ درصد رشد کرده است. در واقع با وجود محدودیت در منابع مالی، هزینه‌های کارکنان بیش از نرخ تورم رشد کرده است.

در مجموع هزینه‌های بانک ۱۸ درصد افزایش داشته که از مجموع درآمدهای غیرمشاع بانک ۳۶۰۱ میلیارد تومان بیشتر است.

در نهایت بانک صادرات، سال مالی ۹۶ را با ۳۶۲۴ میلیارد تومان زیان و زیان انباشته ۷۵۷۹ میلیارد تومان به پایان رسانده است. این در حالی است که سرمایه این بانک ۵۷۸۰ میلیارد تومان است.

 * ارقام به میلیارد تومان

عنوانسال ۹۶درصد تغییر نسبت به سال ۹۵
سود تسهیلات۱۲،۳۳۷۱۸-
سود سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری۲۰۱۸۴۲+
جمع درآمد مشاع۱۴،۳۵۵۱۳-
سود پرداختی به سپرده‌های مدت‌دار۱۳،۳۳۴۲-
جمع درآمدهای غیرمشاع۵۹۶۰۵-
جمع هزینه‌ها۹۵۶۱۱۸+
سود (زیان) خالص۳۶۲۴-۱۱۳+
سود (زیان) انباشته۷۵۷۹-۹۲+
سرمایه۵۷۸۰۰

منبع: خبرگزاری فارس

ثبت دیدگاه

ثبت