• سه شنبه 29 اسفند 1402
بانک سپه ایران

سارق مسلح بانک ملی در کمتر از ۵ دقیقه بازداشت شد / اگر به من وام می دادند دزدی نمی کردم!

  • ۲۷ تیر ۱۳۹۷
  • 2098

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بدهکار ۶۰ میلیونی ، سارق مسلح بانک ملی شعبه نعمت آباد تهران بود. این سارق که تنها موفق شد ۱۵ بسته ده هزار تومانی را بدزد در کمتر از ۵ دقیقه در حلقه محاصره پلیس قرار گرفت و بازداشت شد.

به گزارش بانک مردم به نقل از برنا، ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه امروز ؛ بانک ملی شعبه نعمت آباد تهران مورد حمله مسلحانه یک سارق قرار گرفت . وقوع این سرقت بلافاصله به ماموران پلیس اطلاع داده شد و در کمتر از ۵ دقیقه سارق در محاصره ماموران کلانتری ۱۵۳شهرک ولیعصر (عج) قرار گرفت و بازداشت شد.« بانک به من وام نداد؛ ۶۰ میلیون بدهی داشتم ؛ طلبکارها رهایم نمی کردند ؛ چاره ای برایم نماند ؛ از روی ناچاری نقشه سرقت این بانک را کشیدم و امروز به اجرا در آوردم »سارق بعد از دستگیری دراولیه اعترافات خود ازانگیزه سرقت از بانک اینگونه گفت.این مرد ۵۱ ساله  در حالی که گریه می کرد چنین ادامه داد : اگر به من وام می دادند دزدی نمی کردم .برپایه این خبر ؛ سارق که اصالتا شهرکردی است و از  ۱۵ سال پیش به تهران آمد بود در ادامه اعترافات خود بیان داشت : از دو روز پیش تصمیم گرفتم برای حل مشکل مالی ام دزدی کنم ؛ باور کنید هیچ راهی برایم نمانده بود . دیروز این بانک را برای سرقت انتخاب کردم .وی در ادامه با بیان اینکه دو فرزند ۳۱ ساله و ۲۵ ساله دارم چنین ادامه داد : راننده کامیون هستم . ماشینی که با آن کار می کردم اجاره ای بود . تا الان آخرین انتخابم برای تامین مخارج زندگی سرقت بود ولی دیگر راهی نماند . بعد از تصمیم به سرقت اسلحه تهیه کردم ؛ با خودم عهد بستم که به هیچ عنوان به سوی کارکنان بانک و مردم تیراندازی نکنم و تنها پولی که نیاز داشتم به سرقت ببرم که بدهی گریبان زندگیم را گرفته بود .این سارق زمان خروج از ساختمان بانک با پلیس درگیر شد ولی به سوی ماموران تیراندازی نکرد و ماموران برای بازداشت وی به سویش تیراندازی کردند.این سارق در ادامه بیان داشت : این شعبه را   به این خاطر انتخاب کردم که نگهبان نداشت . بعد از دستگیری متوجه شدم ۱۵ بسته ده هزار تومانی دزدیده ام.گزارش میزانخبرگزاری قوه قضاییه (میزان) نیز در این باره نوشت:سارق مسلحی که با فشنگ های مشقی وارد بانک ملی در محدوده نعمت آباد شده بود با اقدام سریع پلیس قبل از فرار بازداشت شد.سرهنگ منصور حمیدوند سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری سارق بانک گفت: ساعت ۷:۴۵ امروز سارق مسلح که از فرصت خلوتی بانک در صبح زود استفاده کرده بود، وارد بانک شد و پس از زدن قفل به در بانک، اقدام به شلیک تیر هوایی کرد.
وی افزود: فرد مسلح بعد از تهدید مشتری‌ها و کارمندان در حالی که صورت خود را با ماسک بهداشتی و عینک آفتابی پوشانده بود، خود را به گاوصندوق بانک نزدیک و اقدام برداشت ۷۰ میلیون تراول چک از بانک کرد.سرهنگ حمیدوند ادامه داد: این سارق هنگامی که قصد خروج از بانک داشت نتوانست قفلی را که خود زده بود، باز کند لذا در بانک محبوس شد. او برای کنترل اوضاع به پای یکی از کارمندان بانک نیز شلیک کرد، اما در نهایت کارمندان بانک به سمت او یورش بردند و او را دستگیر کردند.سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری افزود: بعد از تماس با پلیس ۱۱۰ نیرو‌های کلانتری در سه دقیقه در محل حاضر شدند و متهم داخل بانک دستگیر شد. خوشبختانه سرقت بدون هرگونه حادثه جانی و آسیب به پایان رسید.وی با اشاره به سلاح کشف شده از سارق تصریح کرد: این سلاح جنگی و برخوردار از تکنولوژی جدید بوده و تیر‌های آن برخلاف ادعای سارق کشنده است.سرهنگ حمیدوند در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه بانک فاقد نگهبان بوده. ما به روسای بانک‌ها توصیه می‌کنیم تعامل لازم را با کلانتری‌های محل داشته باشند و با توجه به شرایط حساس بانک‌ها حتما درخواست نگهبان کنند.وی در پایان گفت: این سارق ۵۱ ساله تاکنون براساس بررسی‌ها سابقه نداشته و علت سرقت از بانک را بدهی مالی عنوان کرده است.انتهای پیام /

ثبت دیدگاه

ثبت