کشف لاشه کشتی روسی حامل گنجینه طلا به ارزش یکصد میلیارد پوند پس از ۱۱۳ سال

  • ۲۷ تیر ۱۳۹۷
  • 2570

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: یک کشتی متعلق به نیروی دریایی روسیه بعداز ۱۱۳ سال در نزدیکی کره جنوبی پیدا شد که گفته می‌شود حامل شمش و سکه‌های طلا به ارزش ۱۰۰ میلیارد پوند است.

به گزارش بانک مردم به نقل از فارس، کره جنوبی خبر داد یک کشتی جنگی روسی متعلق به ۱۱۳ سال پیش در نزدیکی شبه جزیره کره پیدا شده است که حامل شمش و سکه‌های طلا به ارزش یکصد میلیارد پوند یا ۱۳۳ میلیارد دلار است.

به نوشته روزنامه تلگراف، کشتی متعلق به نیروی دریایی روسیه در عمق بیش از هزار و ۴۰۰ فوتی (حدود ۴۲۷ متر) در عمق دریا و در یک مایلی (۱٫۶ کیلومتر) جزیره «اولئونگدو» در شرق شبه جزیره کره یافت شده است.

یک تیم مشترک متشکل از کارشناسان کره جنوبی، انگلستان، چین و کانادا بقایای این کشتی را روز یکشنبه گذشته یافته‌اند.

این کشتی با نام «دیمیتری دونسکی» در سال‌ ۱۹۰۴ یا ۱۹۰۵ میلادی برای کمک به نیروهای روس در جنگ با ژاپنی‌ها به این منطقه اعزام شده بود.

برخی مورخان گفته‌اند، این کشتی حامل حقوق دریانوردان و افسران و همچنین هزینه‌های بندرگاه بوده است. این احتمال وجود دارد که ذخیره طلای دیگر کشتی‌ها نیز به این کشتی منتقل شده باشند.

«گروه شینیل» یک شرکت کره جنوبی که سال‌ها در تلاش برای پیدا کردن طلای داخل این کشتی بود، اکنون درخواست کرده است نیمی از طلای این کشتی را دریافت کند. قرار است این شرکت کشتی روسی را از دریا به بیرون بکشد و قصد دارد ده درصد از پول این طلا را برای یک پروژه مشترک توریستی هزینه کند و یک موزه برای این کشتی بسازد.  روسیه که مالک واقعی این طلا است مابقی سهم طلاهای داخل کشتی را دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/م

ثبت دیدگاه

ثبت