معاون بانک مرکزی؛ سپام می‌تواند جایگزین سوئیفت در تعاملات مالی ایران شود

  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
  • 1021

پایگاه خبری تحلیی بانک مردم: معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: سپام می‌تواند جایگزین سوئیفت در تعاملات مالی ایران با کشورهای دیگر شود و مهم ترین مانع دراین بخش، پیدا کردن کشورهایی است که این مسئله را بپذیرند.

به گزارش بانک مردم، جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس در خصوص بررسی وضعیت پیشبرد پیمان‌های پولی و مقابله با تهدیدات سوئیفت، با حضور نمایندگان مجلس، کارشناسان و مسئولین بانک مرکزی و جمعی از بازرگانان برگزار شد.

قابلیت جایگزینی با سوئیفت وجود دارد

ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در این جلسه گفت: مهم‌ترین مانع در زمینه استفاده از پیام رسان‌های جایگزین سوئیفت، پیدا کردن کشورهایی است که این مسئله را بپذیرند و حاضر باشند با ما در پیام رسانی غیر از سوئیفت مبادله کنند.

وی افزود: گلوگاه  صنعت بانکداری در ایران سیستم و شبکه نیست چون سیستم آن در بانک مرکزی وجود دارد و یکی دو روزه قابل راه اندازی است و کاملاً مشابه سوئیفت است. حتی زمان آموزش هم نمی‌خواهد.

حکیمی گفت: این موضوع را در سال‌های ۹۰ و ۹۱ هم دنبال کردیم و سیستم سپام را راه انداختیم که امروز قابل استفاده است و تنها باید قرارداد آن با کشورهای طرف مقابل منعقد شود.

ثبت دیدگاه

ثبت