عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس : سود سکه بین بانک مرکزی و خریداران تقسیم شده است

  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
  • 7273

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به سود سکه های پیش فروش شده می گوید این سود بین بانک مرکزی و خریداران تقسیم می شود.
محمدقسیم عثمانیبه گزارش بانک مردم به نقل از خانه ملت، محمدقسیم عثمانی، با اشاره به سود ۶ هزار میلیاردی سکه در مدت ۶ ماه، گفت:خرید و فروش سکه جزو فعالیت های سود آور است، از آنجایی که بانک مرکزی نسبت به فروش سکه اقدام کرده به نوعی خود بانک وارد بازار شده و از این محل سود کرده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه گفته می شود سود سکه ها به ضرر منافع بانک مرکزی است را رد می کنم چرا که در واقع این سود بین بانک مرکزی و کسانی که سکه را پیش خرید کرده اند تقسیم می شود.

نماینده مردم بوکان در مجلس دهم شورای اسلامی در این باره که دولت با هدف جمع آوری نقدینگی دست به پیش فروش سکه زده است، بیان داشت: تاثیر جمع آوری نقدینگی وقتی بوده است، در زمانی که پیش فروش سکه انجام شد از نقدینگی کشور کاسته شد؛ اما اکنون که زمان تحویل سکه ها است به نوعی نقدینگی مجدد به جامعه تزریق شد.

سیاست های مُسکنی دولت موقتی است

وی ادامه داد: در واقع سیاست های دولت و بانک مرکزی مسکن های موقتی است در یک مقطع مشکل را حل می کند؛ اما در مقطع دیگر مجدد مشکلات ظهور و بروز پیدا می کند.

عثمانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ضرر وارد شده به اقتصاد کشور با پیش فروش سکه، عنوان کرد: چنین ضرری مطرح نیست چرا که سود سکه به بانک مرکزی نیز رسیده است.

اما و اگرهای مالیات از سکه 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به دریافت مالیات از خریداران نجومی سکه، گفت: اگر در قرارداد پیش فروش سکه از مالیات حرفی به میان آمده است می توان چنین مالیاتی را دریافت کرد؛ اما به احتمال قوی چنین کاری صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: معمولا برای جذب نقدینگی سودهای حاصل از سپرده و افزایش قیمت ها را معاف می کنند به همین دلیل به نظر می رسد در فروش سکه درباره دریافت مالیات از سکه به خریداری حرفی زده نشده است.

ثبت دیدگاه

ثبت