۲ دستور مهم بانک مرکزی به موسسه اعتباری ملل

  • ۵ شهریور ۱۳۹۷
  • 7716

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک مرکزی برای برگزاری مجمع موسسه اعتباری ملل شرط گذاشت.به گزارش بانک مردم، ابتدا  قرار بود که مجمع عمومی سالانه موسسه اعتباری ملل در آخرین روز تیرماه امسال برای بررسی صورت های مالی سال ۱۳۹۵ برگزار شود که به حد نصاب نرسید و حالا قرار است سه شنبه هفته آینده ۱۳ شهریور سهامداران در هتل همای تهران جمع شوند و پس از شنیدن گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی، به اعلام نظر درباره صورت های مالی سال ۱۳۹۵ بپردزند و البته انتخاب اعضای هیئت‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره و تعیین پاداش هیئت مدیره در دستور کار مجمع قرار دارد.

شرط بانک مرکزی برای  موسسه اعتباری ملل

بانک مرکزی اما در نامه ای به سید امین جوادی، مدیرعامل  موسسه اعتباری ملل به این شرط اجازه برگزاری مجمع عمومی را داده که اولا به ممنوعیت توزیع سود از محل سود انباشته و سود سال ۱۳۹۵ به استثنای حداقل مقرر در قانون تجارت توجه شود و این موسسه نسبت به افزایش سرمایه خود آنهم از محل آورده نقدی سهامداران در سال ۱۳۹۷ اقدام کند و برنامه افزایش سرمایه را تا ۲ ماه پس از برگزاری مجمع پیش رو به بانک مرکزی ارسال کند.

از جمله ابهام های وارده به صورتهای مالی  موسسه اعتباری ملل این است که مطالبات غیرجاری بالغ بر ۲۵ درصد کل تسهیلات در سال ۱۳۹۵ برآورد شده که ۷ درصد نسبت به سال ۱۳۹۴ بیشتر شده و نگران کننده اینکه ۶۱ درصد از این مطالبات غیرجاری، احتمال وصول ندارد و در طبقه تسهیلات مشکوک الوصول قرار دارد.  (۷ درصد رشد نسبت به سال مالی قبل) و ۶۱ درصد از مطالبات غیر جاری مربوط به طبقه مشکوک الوصول است. افزون بر اینکه قیمت تمام شه پول در  موسسه اعتباری ملل در سال ۱۳۹۵ حدود ۲۵ درصد بوده و نسبت خالص دارائی های ثابت به حقوق صاحبان سهام بیش از حدود مجاز مقرر است .

 

ثبت دیدگاه

ثبت