• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
بانک سپه ایران

بالاخره یک اقتصاددان دولتی از سیف حمایت کرد: انتصاب سیف به عنوان مشاور رئیس‌جمهور قابل ستایش است!

  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
  • 4657

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مردوخی گفت: آقای رئیس جمهور بسیار کار خوبی کردند که آقای سیف را به عنوان مشاور پولی و بانکی خود انتخاب کردند زیرا رئیس بانک مرکزی شخصیت کمی نیست و باید حرمت او را حفظ کرد.

به گزارش بانک مردم به نقل از نود اقتصادی، بایزید مردوخی، اقتصاددان نزدیک به دولت حسن روحانی و مشاور وزارت کار  در رابطه با انتصاب سیف به عنوان مشاور بانکی و پولی رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور بسیار کار خوبی کردند که آقای سیف را به عنوان مشاور پولی و بانکی خود انتخاب کردند زیرا رئیس بانک مرکزی شخصیت کمی نیست و باید حرمت او را حفظ کرد.

این اقتصاددان تأکید کرد: انتصاب آقای سیف به عنوان مشاور پولی و بانکی رئیس جمهور قابل ستایش است و حتما ایشان در این سمت جدید هم می‌توانند مؤثر واقع شوند.

وی در پاسخ به این که با توجه به عمکلرد آقای سیف در بانک مرکزی و نارضایتی مردم از عملکرد وی آیا این انتصاب درست بوده است یا خیر به «نود اقتصادی» گفت: این موضوع چیزی نیست که مردم بتوانند در مورد آن نظر بدهند بلکه باید کسی در این باره نظر بدهد که دارای اطلاعات دقیق است، بنابراین حتی من هم نمی توانم در این مورد اظهار نظر کنم.

مردوخی اظهار داشت: من می دانم که همه چیز خراب شده است اما از این که آیا آقای سیف در این خرابی‌ها نقش داشته یا خیر بی اطلاع هستم.

وی در رابطه با این که برخی از مسئولین دولتی اعلام کرده‌اند که کالاهای انبارهای احتکار شده را کشف و به عنوان جهیزیه خانواده‌های بی بضاعت بین آنها توزیع می‌کنند، واکنش نشان داد و گفت: امیدوارم که مسئولین به دنبال حرف‌های کوچه بازاری نباشند، انبار در اقتصاد و صنعت معنا دارد و هر انباری به معنای احتکار نیست، تولیدکننده و واردکننده که نمی‌‍توانند به محض تولید یا وارداتشان کالاهای خود را عرضه کنند بلکه باید مدتی آن‌ها را در انبار نگه دارند تا اگر برنامه یک ساله دارند موجودی انبار و مواد اولیه شان هم با این برنامه همخوانی داشته باشد.

این اقتصاددان اضافه کرد: باید فرق انبار و احتکار را به خوبی تشخیص داد و از کسانی که در این زمینه تخصص دارند استفاده کرد.

وی در رابطه با اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی گفت: بالاخره این اتفاق صورت گرفت و من هم کسی را نمی‌توانم بابت این موضوع تنبیه کنم.

ثبت دیدگاه

ثبت