جزئیات ورشکستگی «سکه ثامن»

  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
  • 4063

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین، به نام «سکه ثامن» در زمینه مرکز معاملات سکه و طلای آب‌شده، معاملات حواله شنبه‌ای طلا، معاملات جهانی انس طلا، گشایش اعتبارات و ال‌سی، واردات و صادرات کالاهای مجاز، اخذ وام و اعتبارات ارزی و ریالی از تمام بانک‌های خارجی و داخلی مدتی در شبکه‌های مجازی در حال فعالیت بوده اما اخیرا با عدم پاسخگویی به کاربران، مشکلاتی ایجاد شده است.

صدور دستور پلمب

رئیس اتحادیه طلا و جواهر از ابلاغ دستور پلمب «سکه ثامن» از سوی اتحادیه طلا و جواهر به اماکن در روز ۲۷شهریور خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره فعالیت سکه ثامن و اعتراض‌ها درباره فعالیت این شرکت، اظهار کرد: از حدود دو ماه قبل طی اخطارهایی از سوی اتحادیه طلا و جواهر درباره قطع فعالیت این شرکت تذکرهایی داده شد. او افزود: همچنین از راه قانونی نیز برای پلمب این واحد اقدام شد زیرا عملکرد و شیوه فعالیت این شرکت مطابق قوانین و چارچوب‌های اتحادیه طلا و جواهر نبود. محمدولی، با اشاره به ارسال نامه از سوی دادگاه به اتحادیه، گفت: دادگاه نیز نامه‌ای در مورد عملکرد این شرکت و پیگیری فعالیت‌های آن ارسال کرد که کلیه اقدامات انجام‌شده از سوی اتحادیه در قالب نامه‌ای به دادگاه ارسال و شرح داده شد.

اعلام ورشکستگی رسمی

سکه ثامن به‌عنوان دروازه تجارت الکترونیک و خرید و فروش آنلاین سکه و طلا با صدور اطلاعیه‌ای رسما اعلام ورشکستگی کرد. به گزارش مهر، سایت سکه ثامن در روز ۲۷شهریور در جدیدترین اطلاعیه خود با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام ورشکستگی اعلام کرد: به اطلاع می‌رساند بنا به استفاده کاربران و تریدرها از ربات‌های غیرمجاز و همچنین کارمند ثامن که به نام شوهر خود معامله می‌کرد به مبلغ ۵۰۰‌میلیون تومان و سودهای غیرمتعارف کاربران که به وسیله ربات‌ها و اتورفرش استفاده شده است، به اطلاع می‌رساند سکه ثامن ورشکستگی خود را اعلام می‌کند و از روز سه‌شنبه ۲۷‌شهریور فقط کاربران می‌توانند پول‌های خود را بدون دریافت سودهای غیرمتعارف ثبت درخواست کنند. کاربران مهلت دارند موجودی خود را به فروش رسانده و درخواست واریز کنند.

هشدار پلیس فتا به مالباختگان

معاون اجتماعی پلیس فتا در مورد فریب و کلاهبرداری ثانویه افراد سودجو از مالباختگان موسسه سکه ثامن هشدار داد. به گزارش ایلنا، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا، با هشدار با مالباختگان موسسه سکه ثامن گفت: برخی افراد سودجو با استفاده از وضعیت پیش‌آمده در خصوص شرکت تجارت الکترونیکی سکه ثامن با تبلیغات گسترده در سایت‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی به قربانیان و مالباختگان اعلام کرده‌اند که با دریافت مبالغی به‌صورت نقدی بر اساس روابط و تعاملات با مدیریت شرکت مذکور توانایی استرداد مبالغ و وجوهات آنان را دارند. معاون اجتماعی پلیس فتا خاطرنشان کرد: هدف این افراد سودجو صرفا کلاهبرداری ثانویه از مالباختگان بوده و با توجه به پیگیری‌های پلیس فتا در خصوص شرکت مذکور و سرنخ‌های به دست‌آمده صرفا مالباختگان از طریق مراجع قضائی و پلیس فتا پیگیر امور خود بوده و تحت هیچ‌عنوان از پرداخت هرگونه وجوهات به افراد سودجو و کلاهبردار خودداری کنند.

منبع: وکیل ملت

ثبت دیدگاه

ثبت