وضعیت ۵ بانک و موسسه برای ادغام/ زیان انباشته بانک قوامین و برخورداری بانک مهر اقتصاد از بیشترین دارایی 

  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
  • 5053

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مقرر شده است که بانک انصار، مهر اقتصاد؛ حکمت ایرانیان؛ قوامین و موسسه اعتباری کوثر به بانک سپه ملحق ‌شوند.
به گزارش بانک مردم به نقل از اخبار بانک، برای علت این ادغام دلایل زیادی مطرح شده است. مشکلات بانکها ، بی انضباطی مالی این بانکها ، براساس توصیه نهاد FATF این ادغام صورت می گیرد.
وضعیت بانک قوامین 
بر اساس این گزارش  دارایی بانک قوامین بر اساس ترازنامه منتشره در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ بلاغ بر ۶۴۵ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال بوده و زیان انباشته نیز ۸۳ میلیارد ریال است.
بانک قوامین ۵۳۹ هزار میلیارد ریال تا این تاریخ انتشار ترازنامه تسهیلات اعطا کرده است و در مقابل توانسته ۶۱۱ هزارمیلیارد ریال سپرده جذب کند.
شرایط بانک حکمت ایرانیان
بر اساس ترازنامه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ، بانک حکمت ایرانیان درارایی به ارزش۴۵ هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال و سود انباشته ۳۲۵ میلیارد ریالی است .
تسهیلات اعطایی حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال و سپرده نیز حدود ۳۵ هزارمیلیارد ریال  بوده است.
چگونگی ترازنامه موسسه اعتباری کوثر
بر اساس ترازنامه ۲۹ اسفند ۹۶ ، موسسه اعتباری کوثر با داشتن دارایی به ارزش ۲۰۱ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال و سود انباشته ۱۰۴ میلیارد ریالی از جمله موسسه ایی است که با بانک سپه تلفیق می شود. موسسه کوثر ۹۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات داده و در مقابل ۱۸۰ هزار  میلیارد ریال سپرده جذب کرده است.
بیشترین دارایی در این بین متعلق به بانک مهر اقتصاد است.
بانک مهر اقتصاد بر اساس ترازنامه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ دارای دارایی به ارزش ۵۳۶ هزار میلیارد ریال و سود انباشته ۲هزار و ۱۱۳ میلیارد ریالی است.
تسهیلات بانک مهر اقتصاد ۳۳۲ هزار میلیارد ریال و نزدیک به ۵۱۰ هزار میلیارد ریال سپرده جذب کرده است .
بیشترین سود انباشته برای بانک انصار  است 
در ترازنامه ۲۹ اسفند ۹۶ بانک انصار آمده است که این بانک ۳۸۰ هزار میلیارد ریال دارایی  و سود انباشته ۱۰ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال است . تسهیلات اعطایی بانک انصار ۱۹۶ هزار میلیارد ریال و سپرده جذب شه حدود ۳۱۰ هزار میلیارد ر یال است .
منبع: اخبار بانک

ثبت دیدگاه

ثبت