اژه‌ای: «سیف» ممنوع الخروج است

  • ۱ مهر ۱۳۹۷
  • 4304

 پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده سیف گفت: از سیف یک مرتبه تحقیق شده است. این فرد ممنوع الخروج است. اگر لازم باشد باز هم تحقیق می کنیم.
به گزارش بانک مردم به نقل از مهر، صد و سی و یکمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه بعد از ظهر امروز با حضور نمایندگان رسانه های داخلی برگزار شد.
در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، خطاب به دشمنان و تروریست ها گفت: سالها پیش صدام بدبخت هم رجزهایی خواند و گفت الاحواز، اما مردم با مقاومت خود یک وجب از خاک کشور را به تروریست ها ندادند. صدام به درک واصل شد و پشتیبانان او هم موفق نشدند و مردم مقاوم تر و با انگیزه تر شدند.سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در رابطه با رسانه‌های اختلاف افکن بین ایران و عراق صورت گرفته است؟ گفت: تابناک، شرق و برخی روزنامه های دیگر تحت تعقیب قرار گرفتند. بزخی از جمله شرق گفتند از جای دیگر و روزنامه دیگر برداشتند؛ افرادی هم که این جملات را گفتند، تحت تعقیب قرار گرفته و این موضوع ادامه دارد.وی افزود: دشمن امروز به دنبال تفرقه است و اگر سوءنیت این رسانه ها مشخص شود کارشان سخت می شود. از دادستان تهران هم به شخصه گله دارم چون اقدام سریعی صورت نگرفت.محسنی اژه ای به قطعی شدن حکم پرونده‌ مربوط به تخلفات گمرک اشاره و تصریح کرد: در رابطه با تخلفاتی که در گمرک شده بود، پرونده تشکیل و حکم قطعی شد. یکی از متهمان آن بهنام نوروزی فرزند رستم، مدیر کل گمرک و ناظر گمرکات بوشهر بود که به اتهام اخذ رشوه، به ۵ سال حبس، انفصال دائم از خدمات دولتی و ۱۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال رد مال بابت اخذ رشوه و معادل همین مبلغ جزای نقدی محکوم شد.وی افزود: متهم بعدی امید محمدی فرزند نجف، کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به ۳ سال حبس، رد مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و همین مقدار جزای نقدی محکوم و سه سال انفصال موقت از خدمات دولتی محکوم شد.سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: متهم الله قلی کمانی فرزند امیرعلی، کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به ۲ سال حبس، ۳ سال انفصال از خدمات دولتی و رد مبلغ ۷ میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و همین مبلغ جزای نقدی محکوم شد. هر کدام از این سه نفر، ۷۴ ضربه شلاق هم محکوم شدهاند.محسنی اژه ای ادامه داد: نفر بعدی حمید جعفری فرزند حبیب الله کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به ۲ سال حبس، ۳ سال انفصال، ۷۴ ضریه شلاق، ۵ میلیارد و ۱۸۸ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال رد مال و همین میزان جزای نقدی محکوم شده است. نفر بعدی عملدار کرمی فرزند محمد شریف، کارشناس گمرک است که به دو سال حبس، ۳ سال انفصال، ۷۴ ضربه شلاق، مبلغ دو میلیارد و ۵۰ میلیون ریال رد مال و همین میزان جزای نقدی محکوم شد. نفر بعدی سید اسحاق بهنیا پور فرزند سید یعقوب کارشناس گمرک است که به دو سال حبس، ۳ سال انفصال، ۷۴ ضربه شلاق و یک میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال رد مال و همین مبلغ جزای نقدی محکوم شده است.وی در رابطه با سایت ثامن گفت: از مردم می خواهم وقتی جایی می‌گوید سود خاصی می دهد، شک کنند. فرد اصلی در دسترس نیست و برخی می گویند از کشور فرار کرده که از این صورت غیابی رسیدگی می شود. اینکه جرمی رخ داده یا خیر هم باید قاضی پرونده تشخیص دهد.معاون اول قوه قضائیه در رابطه با سایت ثامن گفت: از مردم می خواهم وقتی جایی می گوید سود خاصی می دهد، شک کنند. فرد اصلی در دسترس نیست و برخی می گویند از کشور فرار کرده که از این صورت غیابی رسیدگی می شود. اینکه جرمی رخ داده یا خیر هم باید قاضی پرونده تشخیص دهد.محسنی اژه ای در خصوص پرونده سیف گفت: از سیف یک مرتبه تحقیق شده است. این فرد ممنوع الخروج است. اگر لازم باشد باز هم تحقیق می کنیم.

ثبت دیدگاه

ثبت