مصوبه «سامان» برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ هزار تومانی به معاون مالی بانک! +سند

  • ۳ مهر ۱۳۹۷
  • 1977

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: علاوه بر این تسهیلات عجیب، یک فقره تسهیلات دیگر نیز در همان تاریخ سال ۹۶ برای وی به تصویب رسیده که شامل ۹۰ میلیون تومان تسهیلات فروش اقساطی با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۰ ماهه است.

به گزارش بانک مردم به نقل از صبحانه، یکی از موضوعاتی که همواره مد نظر رسانه ها و افکار عمومی بوده، تفاوت اعطای وام و تسهیلات خرد به آحاد مردم با وام های دهها میلیونی است که در اختیار برخی افراد قرار می گیرد و همین موضوع باعث شده تا نحوه رفتار بانک های خصوصی و دولتی در این بخش، مورد توجه اهالی رسانه قرار بگیرد چراکه هرچند این وام ها قانونی و تحت ضوابط صحیح اداری است، اما به علت همین تفاوت ها، برای بخشی از افکار عمومی حساسیت برانگیز است.

از سوی دیگر، تسهیلات خاصی که در سالهای گذشته به برخی مدیران بانک ها و بیمه های دولتی یا نزدیک به نهادهای مهم کشور پرداخته و با تیتر "وام های نجومی" در کنار حقوق های نجومی مطرح شد، موضوع پرداخت تسهیلات قابل توجه با سود پایین به این مسئولان وابسته به نهادهای دولتی و عمومی را حساس تر کرد.

اما در معدود مواردی، عکس این وام های نجومی نیز اتفاق می افتد چراکه بر اساس بررسی های صبحانه و در ادامه پیگیری این موضوع مهم، تسهیلاتی خاص و قابل تامل در بانک سامان پرداخت شده که بر خلاف وام ها و تسهیلات صدها میلیونی برخی نهادهای مالی به مدیران ارشد خود، مبلغ بسیار کمی دارد.

طبق جدیدترین صورت های مالی این بانک که مربوط به سال مالی ۱۳۹۶ است، مشخص شده طی سال گذشته حسین واعظ قمصری که در سایت بانک سامان به عنوان "معاون مالی و برنامه ‌ریزی" معرفی شده، مصوبه دریافت تسهیلاتی به میزان فقط ۲ میلیون ریال یعنی ۲۰۰ هزار تومان از بانک دریافت کرده که از نوع جعاله است.

بانک سامان

طبق سایر مندرجات این گزارش مالی، وام مذکور در مدت ۲۰ ماه تسویه خواهد شد و نرخ سود آن نیز ۷٫۵ درصد است. همچنین تاریخ تصویب پرداخت آن نیز ۱۵ مهرماه سال گذشته درج شده و فاقد دوره تنفس است.

البته یک فقره تسهیلات دیگر نیز در همان تاریخ برای وی به تصویب رسیده که شامل ۹۰ میلیون تومان تسهیلات فروش اقساطی با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۰ ماهه است. این مسئول بانک سامان در سال ۱۳۹۳ نیز یک فقره تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی فروش اقساطی با سود ۱۲ درصد و اقساط ۱۲۰ ماهه دریافت کرده که اقساط آن طبق روال قانونی مصوب، در حال پرداخت شدن است.

البته در این صورت های مالی، موارد جالب دیگری نیز در خصوص پرداخت تسهیلات وجود دارد که در روزهای آینده به آن پرداخته خواهد شد.

ثبت دیدگاه

ثبت