پرداخت ارز مسافرتی به یک بانک محدود شد/ اختلاف ۱۲۰۰ تومانی با بازار

  • ۳ مهر ۱۳۹۷
  • 2944

دلار

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: ارائه ارز مسافرتی در بانک‌ها که طی مدت اخیر در دو بانک آغاز شده بود، اما اکنون با توجه به نوسان قیمت ارز در یکی از بانک‌ها پرداخت انجام می‌شود. از سویی دیگر اختلاف نرخ بین بازار و بانک تا ۱۲۰۰ تومان در هر یورو رسیده است.

به گزارش بانک مردم به نقل از ایسنا، امروز (سه‌شنبه) بررسی میدانی شعب دو بانک ارائه کننده ارز مسافرتی از این حکایت داشت که پرداخت ارز از روز گذشته در یکی از این بانک‌ها متوقف شده و قیمتی برای آن تعیین نمی‌شود. طبق گفته مسئولان شعبه پرداخت ارز تا اطلاع ثانوی متوقف است. این در حالی است که افزایش تقاضا و همچنین نوسان زیاد قیمتی در روزهای اخیر از جمله عواملی است که از سوی شعب به عنوان عامل توقف ارائه ارز مسافرتی اعلام می‌کنند.

اما در یکی دیگر از بانک‌ها که پرداخت ارز متوقف نیست، این جریان به سختی انجام شده و با تشکیل صف‌های طولانی همراه است. برای یورو به عنوان ارز مرجع پرداختی به مسافران، حدود ۱۶۸۰۰ تومان نرخ تعیین شده و با توجه به ازدحام جمعیت برای خرید، از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز تمام نوبت‌ها پر شده بود و البته این روال از روزهای گذشته نیز در جریان بوده است.   در حال حاضر با توجه به قیمت یورو که در بازار به حدود ۱۸ هزار تومان می‌رسد اختلاف ارز مسافرتی ارائه شده در بانک‌ها و بازار آزاد نزدیک به ۱۲۰۰ تومان و حتی بالاتر است.

بانک‌های عامل ارز مسافرتی را برای کشورهای همسایه تا ۵۰۰ یورو و سایر کشورها تا هزار یورو پرداخت می‌کنند که نرخ روزانه آن از سوی بانک مرکزی و تقریبا هم سطح با قیمت بازار تعیین می‌شود. این در شرایطی است که در مدتی که پرداخت ارز در بانک‌ها در بسته جدید ارزی آغاز شده، ‌در ابتدا اختلاف نرخ با بازار آزاد ناچیز بود، اما به مرور افزایش یافته است.

در کنار بانک‌ها برخی صرافی‌ها نیز در بازار ارائه ارز خدماتی از جمله مسافرتی را انجام می‌دهند که تقریبا هیچ اختلاف قیمتی با نرخ بازار آزاد ندارد و البته همه روزه این ارز را به فروش نمی‌رسانند.

ثبت دیدگاه

ثبت