ین به پایین‌ترین سطح ۶ ماه اخیر رسید

  • ۴ مهر ۱۳۹۷
  • 2581

دلار و پوند و ین

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: در معاملات امروز بازارهای مالی آسیا، باز هم ین ژاپن در برابر دلار عقب نشست و دامنه کاهش آن به بورس توکیو نیز کشیده شد.

به گزارش بانک مردم به نقل از ایسنا، پس از آن که بازده اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا با ثبت ۳.۱۱۳ درصد به بالاترین سطح ۷ سال اخیر رسید، شاخص‌های بورس وال استریت نزولی شدند و شاخص "داو جونز" با ۰.۲۶ درصد کاهش، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۱۳ درصد کاهش به کار خاتمه دادند اما شاخص "نزدک کامپوزیت" ۰.۱۸ درصد افزایش یافت.

از طرف دیگر با اعلام خبر احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، شاخص اطمینان مصرف کنندگان آمریکایی به بالاترین سطح ۱۸ سال اخیر رسید. در معاملات امروز بورس های آسیایی شاخص بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن نسبت به روز گذشته تقریبا بدون تغییر باقی ماند، اما پس از کاهش ارزش ین، بورس توکیو ۰.۴ درصد ریزش کرد.

در بازار ارز، شاخص دلار در برابر سایر ارزهای مهم جهانی نسبتا بدون تغییر و در سطح ۹۴.۱۶۹ واحدی ایستاد، هر یورو و پوند با تغییری جزئی به نسبت روز قبل به ازای ۱.۱۷۶۵ دلار و ۱.۳۲ دلار مبادله شدند. از طرف دیگر باز هم کاهشی بود و هر دلار به ۱۱۳.۱۸ ین رسید که در ۶ ماه اخیر بی سابقه است.

در معاملات بازار نفت، بهای نفت اندکی کاهش یافت به طوری که هر بشکه نفت برنت به ۸۱.۴۱ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا به ۷۱.۷۸ دلار رسید.

ثبت دیدگاه

ثبت