حسینی: تراز ارزی کشور بهتر از گذشته است/ عدم مدیریت؛ عامل نوسانات ارز

  • ۴ مهر ۱۳۹۷
  • 5497

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه تراز ارزی کشور در ۶ ماهه اول امسال وضعیت بهتری از قبل داشته است، گفت: نوسانات بازار ارز نشان‌دهنده عدم مدیریت و تصمیم های غیرکارشناسی است.

به گزارش بانک مردم به نقل از مهر، در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، محمد حسینی نماینده تفرش و آشتیان در نطق میان دستور اظهار داشت: با توجه به بحران های اقتصادی در کشور که نگرانی های فراوانی را برای ملت عزیز ایجاد کرده است، متاسفانه دولت اقدامات مهم برای رفع این مشکلات را کمتر انجام می دهد.

وی ادامه داد: امروز که دشمن تحریم هایی را به کشور تحمیل کرده و حوزه معیشت و اشتغال را نشانه گرفته و اتاق ضدایرانی را تشکیل داده است، به خزانه داری آمریکا ماموریت داده است تا با تک تک شرکت های طرف قرارداد با ایران مذاکره کند.

حسینی گفت: دولت هیچ اقدام موثری برای دفع این توطئه ها انجام نمی دهد. آقای روحانی، در این مدت نمایندگان مجلس تذکرات زیادی را داده اند. حدود دو ماه است که وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزیر اقتصاد دولت استیضاح شده است اما هنوز فردی را برای جایگزینی معرفی نکرده اید. این موضوع نشان می دهد دولت برای برون رفت از وضع موجود برنامه ای ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: امیدواریم در این روزها با توجه به نگرانی های مردم نسبت به ترمیم تیم اقتصادی، اقدام موثری انجام دهید.

وی ادامه داد: ارز، یکی از چالش های مهم در حوزه تولید، توزیع و اشتغال در کشور است اما اقدامی از سوی دولت برای مدیریت بازار ارز مشاهده نمی کنیم. وضعیت بازار ارز قابل قبول نیست. این در حالی است که تراز ارزی ما در ۶ ماهه اول امسال نسبت به ۶ ماه گذشته وضعیت بهتری داشته است. در این شرایط، نوسانات بازار ارز نشان‌دهنده عدم مدیریت و تصمیم های غیرکارشناسی و صدور بخشنامه های متعدد، متضاد، کوتاه مدت توسط دولت و بانک مرکزی است. این تصمیمات موجب مرگ واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ در کشور شده است.

حسینی اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد بر اساس منویات مقام معظم رهبری در یک فضای همدلی و انسجام سناریوها و برنامه های دولت را حمایت کند، اما متاسفانه در این مدت برنامه ای از دولت ندیده ایم.

وی تاکید کرد: تنها به صحبت و سخنرانی بسنده شده است که این موضوع در شان جمهوری اسلامی نیست. باید برنامه های اقتصادی دولت به صورت شفاف برای مردم بیان شده و در کمیسیون های تخصصی مطرح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارداشت: امروز مبارزه با فساد، اختلاس و مبارزه با قاچاق کالا باید در سرلوحه کار سه قوه قرار گیرد. متاسفانه هر روز می شنویم نابسامانی های بازار ارز، درآمدهای فراوانی را به جیب رانت‌خوارها برده و هر روز سفره های مردم کوچک تر می شود.

حسینی تصریح کرد: متاسفانه عزم ملی برای حل این مشکلات هم کمتر مشاهده می شود.

ثبت دیدگاه

ثبت