بانک ملت پربیننده ترین نماد بورسی در بین بیش از ۳۵۰ شرکت

  • ۴ مهر ۱۳۹۷
  • 1321

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک ملت در روزهای اخیر پربیننده ترین نماد بازار سرمایه در بین بیش از ۳۵۰ شرکت بود.
به گزارش بانک مردم، نماد این بانک در ماه های اخیر با افزایش چشمگیری روبرو شده و از قیمت زیر ۹۰۰ ریال در استانه ۲۰۰۰ ریال قرار گرفته است  این افزایش قیمت سبب توجه ویژه سرمایه گذاران روی نماد این بانک شود.
عملکرد بانک ملت در حوزه هایی چون فروش اموال مازاد ، تسعیر ارز و سود عملیاتی مناسب سبب شده است تا بازار سرمایه به این بانک اقبال خوبی نشان دهد.
با افزایش قیمت سهام بانک در شهریور ماه به استناد ماده ۱۷ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران از بانک توضیح خواست که بانک در ۲۵ شهریور این پاسخ را ارسال کرد : از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۱۲/۹/۶/۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۰۳/۳۱ ) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.
اینکه در این فرص خبر خاصی منتشر نشده و اتفاقی دال بر تحول بزرگ پیرامون بانک،  رخ داده است گواه آن است که تحلیل‌گران امور سهام بانک ملت،بر اساس صورتهای مالی دوره های قبل به این نتیجه رسیده اند که سال۹۷ سال پرثمری  برای بانک ملت خواهد بود .
مانده سپرده بانک ملت در ۵ ماهه منتهی به مرداد ۹۶ حدود ۱۳۰۰ هزار میلیارد ریال بود که در همین دوره در سال ۹۷ با حدود ۳۰ درصد افزایش به رقم ۱۶۷۵ هزار میلیارد ریال رسید . در پایان همین دوره مورد بررسی ۵ ماهه ، تسهیلات بانک در سال ۹۶ حدود ۱۲۵۵ هزار میلیارد ریال بود اما در سال ۹۷ با افزایش حدود ۲۵ درصدی به ۱۵۵۳ هزار میلیارد ریال رسید . درآمد حاصله از این تسهیلات اعطایی حدود ۶۳ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال بود.
اخبار بانک

ثبت دیدگاه

ثبت