نگران گم شدن «کارت سکه» نباشید

  • ۲۲ مهر ۱۳۹۷
  • 2623

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: در صورتی که دارندگان سکه‌های پیش‌فروش، "کارت سکه" را به عنوان یکی از اسناد خرید گم کرده یا به هر طریقی در اختیار نداشته باشند، جای نگرانی نیست و تنها با مراجعه به شعب و تحویل مدارک، سکه را دریافت خواهند کرد.

به گزارش بانک مردم به نقل از ایسنا، پیش‌فروش سکه طی طرحی از سوی بانک مرکزی از پایان سال گذشته تا ماه ابتدایی امسال از کانال بانک ملی اجرا شد و بیش از هفت میلیون و ۶۰۰ قطعه سکه در هفت سررسید فروش رفت.

افرادی که برای ثبت‌نام مراجعه کردند بعد از طی کردن مراحل و واریز پول در کنار دریافت سند خرید و فیش‌های واریز، کارتی را تحت عنوان "کارت سکه" دریافت کردند. این کارت مانند کارت‌های بانکی بوده و صاحب سکه‌های پیش‌فروش می‌تواند با مراجعه به شعب، آن را ارائه کرده و با توجه به این‌که اطلاعات خرید وی از طریق شماره این کارت قابل پیگیری است، می‌تواند سکه‌های خود را دریافت کند.

در مدت اخیر برخی دارندگان سکه‌های پیش‌فروش با این مشکل مواجه شدند که کارت‌های آنها به هر طریقی مفقود شده یا در اختیارشان نیست که موجب نگرانی آنها شده است، چراکه اولا ممکن است موجب سوء‌استفاده از کارت آنها شود و از سوی دیگر نتوانند سکه‌های خود را تحویل بگیرند. این در حالی است که پیگیری جریان کارت‌های سکه‌ مفقودی از این حکایت دارد که هیچ جای نگرانی در این رابطه نیست و افراد می‌توانند بلافاصله به شعب مراجعه و گم شدن کارت را اعلام کنند. کارت‌های سکه مانند کارت بانکی است و برای آنها کارت دیگری صادر خواهد شد.

همچنین افراد در زمان سررسید با بردن مدارک پیش‌خرید و ارائه‌ آن به شعب می‌توانند سکه‌ها را تحویل بگیرند، چراکه اطلاعات آنها در زمان پیش‌خرید در سامانه بانک مرکزی ثبت شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. در عین حال که حتی نیاز ضروری به ارائه کارت سکه نیست و بدون تحویل آن هم امکان دریافت سکه وجود دارد.

گفتنی است؛ از ۲۸ بهمن پارسال و در جریان التهابات بازار ارز و افزایش قیمت سکه در بازار،‌ طرح پیش فروش سکه به طور قطعی در شعب بانک ملی آغاز شد. این پیش فروش با هفت سر رسید در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس سکه تحویل یک ماهه با یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، سه ماهه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، شش ماهه یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، ۹ ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، یک ساله یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ۱۸ ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و ۲۴ ماهه یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان پیش‌فروش شد.

تحویل سکه‌های سررسید شده نیز از اردیبهشت ماه با تحویل سکه‌های یک ماهه آغاز شده و اکنون تحویل سکه شش ماهه در حال انجام است.

ثبت دیدگاه

ثبت