ورود سازمان مالیاتی به بانک ها و بیمه های متخلف

  • ۲۴ مهر ۱۳۹۷
  • 1804

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم:  عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه فعالیت بنگاه ها و شرکت ها باید صورت های مالی شفاف تهیه تا عملکرد شرکت ها و موسسات بصورت شفاف ارزیابی شود.
به گزارش بانک مردم، سید تقی کبیری در گفت ‌و گو با خبرگزاری خانه ملت  درباره صدور ابلاغیه ‌ای سازمان امور مالیاتی مبنی بر لزوم ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده توسط بانک‌ها و بیمه‌ها و دستگاه‌های مشمول،گفت:بانک ها و بیمه ها نیز باید در زمان مقرر صورت‌های مالی حسابرسی شده را تهیه و به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:برخی از بانک ها برای اینکه زیان ده بودن عملکردشان در صورت های مالی مشاهده نشود از ارائه صورت های مالی طفره می روند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: ابلاغیه سازمان امور مالیاتی مبنی بر لزوم ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده توسط بانک‌ها و بیمه‌ها اقدام مناسبی است و اینکه شرکتی مقررات قانونی را اجرا نکنند طبیعی است باید مشمول جریمه شود.

جلوگیری از رانت و فساد در اقتصاد با شفافیت ممکن  می شود

کبیری در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:برای توسعه فعالیت بنگاه ها و شرکت ها باید صورت های مالی شفاف تهیه تا عملکرد شرکت ها و موسسات بصورت شفاف ارزیابی شود و بطور مثال اگر شرکتی زیان ده است باید مدیریت اقداماتی برای تحول در عملکرد انجام شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:شفافیت اقتصادی یک مطالبه عمومی است و به جلوگیری از رانت و فساد در اقتصاد منتهی می شود.

ثبت دیدگاه

ثبت