٣٠ میلیارد دلار ارز خانگی در اختیار مردم است

  • ۲۴ مهر ۱۳۹۷
  • 1116

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس میزان واقعی ارز خانگی در اختیار مردم را تشریح کرد.
به گزارش بانک مردم، هادی قوامی با اشاره به وضعیت بازار ارز در کشور، گفت: در حال حاضر رقم بالایی ارز خانگی در اختیار مردم قرار دارد که متاسفانه این میزان رو به افزایش نیز هست. نماینده مردم اسفراین در مجلس با بیان اینکه قبل از نوسانات اخیر ارزی رقم ارز خانگی در اختیار مردم حداقل ٢٠ میلیارد دلار بود، افزود: طبیعتاً نوسانات اخیر ارزی این ذخیره ارزی خانگی را افزایش داده است.
وی با تاکید بر اینک اگر سال گذشته میزان ارز در اختیار مردم ٢٠ میلیارد دلار بوده پیش بینی می شود که اکنون نزدیک به ٣٠ میلیارد دلار ارز در اختیار مردم در خانه نگه داری می شود، تصریح کرد: علت تمایل مردم به خرید و نگهداری ارز استفاده از سود حاصل از نوسانات ارزی و همچنین حفظ ارزش دارایی های خود است.
او با بیان اینکه بی اعتمادی مردم به شبکه بانکی و دولت علت ذخیره سازی ارز خانگی بوده است، افزود: دولت باید با اعتماد سازی ارز خانگی را به سمت شبکه بانکی و بورس هدایت کند.
قوامی با تاکید بر اینکه تجربه قبلی سپرده ارزی منجر به بی اعتمادی فعلی در بین مردم شده است، تصریح کرد: در سپرده ارزی قبلی که بدعهدی در ارایه ارز سپرده گذاری شده افراد صورت گرفت نهایت ٣٠٠ میلیون دلار سپرده ارزی شکل گرفت. دولت در شرایط فعلی باید با در نظر گرفتن سازوکارهای مشخص از حجم ارز خانگی کاسته و به این ترتیب وضعیت بازار را ساماندهی کند.

ثبت دیدگاه

ثبت