آیت‌‌الله مکارم در دیدار با رئیس‌کل بانک مرکزی: اجازه فعالیت به موسسات غیر مجاز را ندهید/ چرا دولت اجازه می‌دهد بانک‌ها از دارایی مردم سوء استفاده کنند؟

  • ۱ آبان ۱۳۹۷
  • 1591

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، وظیفه اصلی دولت را تقویت پول ملی دانستند و با اشاره به مشکلات موجود اقتصاد کشور تصریح کردند: دولت باید مسائل و مشکلات را به طور شفاف و صادقانه برای مردم تشریح کند.به گزارش بانک حردم به نقل از خبرگزاری حوزه این مرجع تقلید با اشاره به جنگ روانی دشمن بر اطلاع رسانی کامل به مردم از اقدامات خنثی کننده دولت برای این این جنگ روانی تاکید کردند و افزودند: باید خبررسانی بیشتری از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها در این خصوص صورت گیرد.حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به آثار مخرب فعالیت موسسات مالی غیر مجاز بر جلوگیری از فعالیت اینگونه موسسات تاکید کردند.معظم له مساله خلق پول را از مشکلات اساسی کشور دانستند و گفتند: بانک ها تمام سرمایه های مردمی را در اختیار دارند، آنها از این موقعیت استفاده می کنند و تسهیلات با سود بالا به مشتریان خود عرضه می کنند.ایشان بیان کردند: چرا باید بانک ها تمام اموال مردم را در اختیار داشته باشند و تمام سودش را یکجا ببرند؟ چرا دولت اجازه می دهد بانک ها به این شکل از سرمایه های مردمی سوء استفاده کنند؟.

عبدالناصر همتی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از سیاست های پولی و ارزی کشور و اقدامات دولت برای تامین نیاز های اساسی مردم گفت: تلاش های دشمن با تدبیر دولت آن طور که دلخواه آنان بوده به نتیجه نرسیده و به تدریج به سمت بهتر شدن وضعیت کشور پیش می رویم.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در بازار ارز و سکه پر ریسک است، گفت: دولت عزم جدی دارد تا ثبات را در بازار ایجاد کند و به سمت تعادل برود.

همتی هرگونه قرارداد ریالی را در زمینه صادرات بی مفهوم برشمرد و گفت: قرارداد ریالی به معنای خروج سرمایه از کشور است.

وی از تشکیل کارگروهی در دولت خبر داد که در حال بررسی این موضوع است تا صادرکنندگان به نحوی عمل کنند که موجب ورود ارز به کشور شود.

ثبت دیدگاه

ثبت