اینالویی: در آینده شعبه بانک معنای چندانی نخواهد داشت/ آینده کارمندان بانک چه میشود؟
- ۷ آبان ۱۳۹۷
- 913
پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: امروز اوبر، بزرگترین شبکه تاکسیرانی جهان، حتی یک تاکسی هم ندارد، بوکینگ، بزرگترین شبکه هتل جهان یک هتل هم ندارد، علیبابا، بزرگترین شبکه خردهفروشی دنیا هیچ انباری ندارد و بزرگترین بانک دنیا نیز در آینده هیچ شعبهای نخواهد داشت.به گزارش بانک مردم به نقل از ماهنامه عصر تراکنش: یکی از مهمترین شاخصههای شناختی ما از بانکها شعب آنهاست. شعبی که تا چند سال پیش، تعداد آنها تعیینکننده بزرگی بانکها و جلب اعتماد مردم بوده است، اما در سالهای اخیر با وجود بیش از ۲۰ هزار شعبه بانکی در کشور، مراجعه افراد به شعب کاهش و با رشد تراکنشهای الکترونیکی روبهرو بودیم. حالا که دیگر مشتریان علاقه و دلیلی برای رفتن به شعبه ندارند و بیشتر امور بانکی خود را با استفاده از ابزارهای الکترونیکی انجام میدهند، موضوع تحول شعب به میان میآید. با فرهاد اینالویی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایرانزمین درباره مفهوم تحول شعب، وضعیت آن در ایران، آینده کارمندان بانکها و مدل نهایی شعب در آینده صحبت کردیم.به گفته اینالویی، تحول در دو شاخه از شعب بانکی؛ یعنی در فیزیک و خدمات شعب اتفاق خواهد افتاد؛ بنابراین ما هم شاهد تحول در ساختار ظاهری شعب خواهیم بود و انواع شعب بانکی را خواهیم دید که شکل و شمایل آنها با آنچه در حال حاضر میبینیم، متفاوت هستند و هم خدمات بانکی از ریشه دچار تغییر خواهند شد که در این صورت انتظار میرود، در آینده با خدماتی غیر از خدمات حال حاضر روبهرو باشیم.او که معتقد است تحول، یک پروژه نیست و به آن پروژه تغییر در شعب گفته نمیشود، میگوید: «این اتفاق یک پروژه نیست که بگوییم بهبودی اتفاق خواهد افتاد؛ بلکه زمانی که از تحول شعب صحبت میکنیم، از دو مفهوم اساسی تغییر در ظاهر و خدمات بانک صحبت میکنیم که زمانی که کارکرد شعب تغییر کند، روی فیزیک و ظاهر شعب نیز تاثیر میگذارد.»درباره فرهاد اینالویی