درآمد ۷۰درصدی و تبدیل زیان به سود در یک بانک

  • ۱۵ آبان ۱۳۹۷
  • 4080

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک حکمت ایرانیان یکی از بانک های جوان صنعت بانکداری ایران است. این بانک در شش ماهه نخست سال جاری کمترین بدهی را به بانکها و سایر موسسات داشته و همانند سال گذشته هیچ بدهی به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی نداشته است.
 بانک حکمت ایرانیان یکی از بانک های جوان صنعت بانکداری ایران است. این بانک در شش ماهه نخست سال جاری کمترین بدهی را به بانکها و سایر موسسات داشته و همانند سال گذشته هیچ بدهی به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی نداشته است.
به گزارش  بانک مردم به نقل از بانکداری ایرانی ، بانک حکمت ایرانیان که در دوره شش ماهه نخست سال ۹۶ با زیان ۱۷۲ میلیارد ریالی مواجهه شده بود در پایان شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷  آن زیان را به سود ۱۶۴ میلیارد ریالی تبدیل کند که بر اساس سود خالص شناسایی شده زیان ۲۹ ریالی هر سهم بانک به سود  ۲۷ ریالی تبدیل شد.
دلیل این توفیق بانک در ایجاد درآمد بالایی است که طی شش ماهه محقق شده است . در این دوره شش ماهه مجمع درامد مشاع بانک با رشدی ۴ درصدی به مبلغ ۲ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال رسید. جمع درامد غیر مشاع نیز ۸۳۲ میلیارد ریال بود.
در مجموع با توجه به کسورات قانونی بر درامد مبلغ یک هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال کل درامد بانک حکمت را تشکیل می دهد که نسبت به سال قبل با درآمد ۶۸۴ میلیاردریالی بیش از ۷۰ درصد در کسب درآمد رشد داشته است.
بر اساس ترازنامه بانک حکمت ایرانیان ، سود انباشته بانک در این دوره با رشدی ۳ درصدی به مبلغ ۴۷۶ میلیارد  ریال رسید .
بانک حکمت ایرانیان در نیمه نخست سال جاری حدود ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده و در مقابل حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال سپرده جمع اوری کرده است .
بر اساس این گزارش ، مطالبات بانک نیز در همین دوره حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال که با رشد حدود ۵۰ درصدی روبرو شده است. در مقابل  کل بدهی بانک حکمت ایرانیان حدود ۴۷۰ میلیارد ریال است که یکی از کمترین بدهی در صنعت بدهی ایران تلقی می شود و این میزان بدهی نشان از وضعیت مناسب  سیستم بانکی حکمت ایرانیان است.

ثبت دیدگاه

ثبت