جهانگیری: ارزش روز سهام عدالت؛ ۱۳میلیون شد

  • ۲۱ آبان ۱۳۹۷
  • 2558

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بنگاه های اقتصادی دولتی تا پایان سال ۹۸ واگذار خواهند شد، گفت: در حال حاضر قیمت سهام ۲ میلیونی سهام‌عدالت حدود ۱۳میلیون تومان است.

به گزارش بانک مردم، اسحاق جهانگیری که صبح امروز (دوشنبه) در مراسم تودیع علی ربیعی و معارفه محمد شریعتمداری وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: مقاومت زیادی کردیم تا توانستیم سود سهام عدالت را پرداخت کنیم‌.

وی اظهار داشت: برای پرداخت سود سهام عدالت انتقادهای زیادی بود که چرا سود سهام عدالت را پرداخت می کنید. اما طی نامه ای به رییس جمهور گفتم اگر قرار است سودی در بنگاه ها بماند، بهتر است سود سهام داران کلان بماند نه سود ۵۰ و ۶۰ هزار تومانی سهام عدالت.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: طرحی را به مجلس برده ایم مبنی بر اینکه بعد از آنکه مبلغ سهام ها پرداخت شد، مردم بتوانند سهام خود را در صورت تمایل بفروشند.

جهانگیری گفت: در حال حاضر قیمت سهام ۲ میلیونی سهام‌عدالت حدود ۱۳میلیون تومان است.

بنگاه های اقتصادی تا پایان سال ۹۸ واگذار می شوند

وی همچنین اعلام کرد که با دستور رییس جمهوری تا پایان سال ۹۸بنگاه های اقتصادی دولتی به بخش خصوصی واگذار می شوند.

جهانگیری افزود: رییس جمهوری دستور داده است که تا پایان سال آینده بنگاه های اقتصادی واگذار شوند و در حال حاضر نکته منفی اداره بنگاه ها این است که میلیاردها تومان منابع کشور با بازده اندک اداره می شوند.

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اگر این بنگاه ها سالی ۱۰ درصد از سود این منابع را به دولت بازمی گرداندند برای اداره کشور نیازمند منابع پولی نبودیم.

همچنین با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا برای مدیریت حرفه ای- اقتصادی بنگاه ها براساس «من بمیرم تو بمیری» رییس هیات مدیره انتخاب نمی شود، گفت: مدیران حتما براساس دانش حرفه ای و بهره وری بالا انتخاب شوند.

ثبت دیدگاه

ثبت