پرداخت مطالبات مالباختگان «مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان»

  • ۲۳ آبان ۱۳۹۷
  • 2002

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از آغاز پرداخت مطالبات مالباختگان «مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان» خبر داد.

به گزارش بانک مردم به نقل از فارس از کرمانشاه، محمد‌حسین صادقی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه از آغاز پرداخت مطالبات مالباختگان «مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان» خبر داد و اظهار داشت: بخشی از مطالبات مالباختگان این پرونده که در این مرحله حدود ۳۹ درصد برآورد شده است از امروز به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه ادامه داد: با فروش اموال به‌دست آمده از متهم بیش از ۳۸ میلیارد تومان وجه‌ نقد حاصل شده که به تناسب نسبت سرمایه و سپرده اولیه مالباختگان که توسط بررسی کارشناسی انجام شده، البته با کسر پول دریافتی به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وی در توضیح کسر پول دریافتی مالباختگان اضافه کرد: مبلغی که سرمایه‌گذاران در زمان فعالیت از متهم دریافت کرده‌اند از اصل سپرده آن‌ها کسر می‌شود.

صادقی تصریح کرد: ۳۹ درصد مبنا است، کسانی که قبلا از این ۳۹ درصد بیشتر از متهم دریافت کرده‌‌اند در این مرحله مبلغی دریافت نمی‌کنند.

مدعی‌العموم کرمانشاه از تلاش برای فروش دیگر اموال و اجناس به‌دست آمده از متهم خبر داد و افزود: با فروش اموال باقی‌مانده مراحل بعدی پرداخت طلب مالباختگان نیز پرداخت می‌شود.

وی به ۱۱ هزار و ۷۱۳  شاکی این پرونده اشاره و بیان کرد: مالباختگان برای دریافت این ۳۹ درصد از طلب خود نیاز به مراجعه ندارند چون برای آن‌ها قبلا توسط دادسرا یک حساب مالی به نام هر کدام، نزد بانک ملی افتتاح شده که با کارت‌بانک می‌توانند وجه خود را دریافت کنند.

ثبت دیدگاه

ثبت