وضعیت نامشخص ۲۳ هزار میلیارد تومان سپرده قرض‌الحسنه مردم در بانک‌ها

  • ۳۰ آبان ۱۳۹۷
  • 5796

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه مردم هم اکنون در اختیار بانک ها قرار دارد در حالی که صرف اعطای تسهیلات قرض الحسنه نشده و مشخص نیست صرف چه اموری شده است. این وضعیت در شرایطی رخ داده که طبق آمار بانک مرکزی، بیش از ۲۰۰ هزار نفر هم اکنون در صف دریافت وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی هستند.
به گزارش بانک مردم به نقل از مقاومتی نیوز طبق آخرین آمار منتشر شده از بانک مرکزی مربوط به شهریورماه سال جاری، بانک ها معادل ۹۱.۳ هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه از مردم جذب نموده اند.این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۱ درصدی و نسبت به آغاز سال با رشد ۱۴ درصدی مواجه شده است.

وضعیت نامشخص ۲۳ هزار میلیارد تومان سپرده قرض‌الحسنه مردم در بانک‌ها

این درحالیست که بررسی تسهیلات قرض الحسنه اعطایی بانک ها نشان می دهد که از این مبلغ، تاکنون تنها ۶۸.۲ تسهیلات قرض الحسنه به مردم اعطا شده است.بر این اساس بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه مردم هم اکنون در اختیار بانک ها قرار دارد در حالی که صرف اعطای تسهیلات قرض الحسنه نشده و مشخص نیست صرف چه اموری شده است؛ حال آنکه طبق آمار بانک مرکزی، بیش از ۲۰۰ هزار نفر هم اکنون در صف دریافت وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی هستند.بانک مرکزی و مجلس شورای اسلامی باید جهت بررسی این تخلف بانک ها اقدام نموده و زمینه را برای اصلاح آن فراهم نمایند.

ثبت دیدگاه

ثبت