بانک مسکن هیچ اضافه برداشتی از منابع بانک مرکزی نداشته است

  • ۱۴ آذر ۱۳۹۷
  • 1851

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک مسکن در واکنش به گزارش «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بانک مرکزی چقدر بدهی دارند» اعلام کرد که طی پنج سال گذشته با مدیریت منابع و مصارف خود هیچ گونه اضافه برداشتی نداشته است.

به گزارش بانک مردم به نقل از فارس، بانک مسکن در واکنش به گزارشی با موضوع  «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بانک مرکزی چقدر بدهی دارند؟» که در تاریخ ۶ آذر ۹۷ منتشر شد، مطالبی جهت تنویر افکار عمومی و پاسخگویی مناسب ارائه کرد.

در فرآیند اجرای طرح مسکن مهر و پرداخت تسهیلات به متقاضیان، قراردادهای خطوط اعتباری طرح مذکور به مبلغ ۴۵۰ هزار میلیارد ریال بر اساس مفاد صورت جلسه مورخ ۱۳۹۲٫۱۱٫۸  شورای پول و اعتبار با بانک مرکزی ج.ا.ا منعقد شد. در همین راستا بانک مسکن مکلف به مدیریت نقدینگی و عدم ایجاد اضافه برداشت جدید از ابتدای سال ۱۳۹۳ شد که این موضوع تا تاریخ تهیه این گزارش (آذر ماه ۹۷)، کاملاً از سوی بانک مسکن رعایت شده است.

شایان ذکر است بر اساس تبصره ۳۵ قانون اصلاح بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور مبلغ ۵۰٫۰۰۰ میلیارد ریال از بدهی بانک مسکن بابت خطوط اعتباری دریافتی به افزایش سرمایه دولت در این بانک اختصاص یافت که با کسر مبلغ مذکور، مانده بدهی بانک مسکن که به بانک مرکزی بابت طرح مسکن مهر، در حال حاضر معادل ۳۹۴٫۶۶۶ میلیارد ریال می‌باشد.

در پایان شایان ذکر است، بانک مسکن طی ۵ سال گذشته با مدیریت منابع و مصارف خود هیچ گونه اضافه برداشتی نداشته است و بر اساس مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا خط اعتباری مسکن مهر تا سال ۱۴۰۲ استمهال شده است و اقساط آن از همان سال به بعد قابل پرداخت است.

ثبت دیدگاه

ثبت