حضور پررنگ بانک رفاه در عرصه های اجتماعی

  • ۱۹ آذر ۱۳۹۷
  • 3849

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک رفاه به عنوان قدیمی ترین بانک اجتماعی کشور و با هدف مشارکت فعالانه در حوزه مسئولیت های اجتماعی و عمل به عنوان شهروند شرکتی خوب، حامی چاپ و نشر دو اثر ادبی فاخر،"حرم مشهد" و " نقش آرایه‌ها در هنر ایرانی- اسلامی" شد.

به گزارش بانک مردم، این دو اثر ثمره بیش از ۷ سال تحقیقات پروفسور پاتریک رینگینبرگ شرق شناس و فیلسوف سوئیسی است که در خصوص معماری حرم مقدس حضرت امام رضا و هنرهای ایرانی و اسلامی به کار رفته در ابنیه و بارگاه ملکوتی حضرت و همچنین تاثیر و نقش آرایه ها در هنر معماری ایرانی- اسلامی به رشته تحریر در آمده و بانک رفاه حمایت مالی چاپ و نشر آن را بر عهده گرفته است.
بانک رفاه در پی اندیشه معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به جهانیان و ثبت و ضبط این آثار در دانشگاه ها، مراکز علمی معتبر و کتابخانه های پربازدید دنیا اقدام به برگزاری تور معرفی و اهدای کتب در اروپا کرد که با استقبال پرشور مخاطبان نیز مواجه شد.
در تور معرفی این کتاب که در سه شهر لوزان، نیون و ژنو و در دانشگاه‌های EPFL وpopular universityسوئیس صورت پذیرفت، دستاوردها و اکتشافات علمی پروفسور پاتریک رینگینبرگ از فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی برای دانشجویان این دانشگاه تشریح شد.
پیش از این نیز مسئولان بانک رفاه با حضور در آستان مقدس رضوی اقدام به رونمایی از این آثار فاخر کرده بودند.
در رونمایی از این کتاب ها در اروپا علاوه بر معرفی و رونمایی آن در دانشگاه‌های EPFL وpopular universityسوئیس اهدای آن به سفارت ایران در سوئیس و همچنین نماینده دائم ایران در مقر سازمان ملل از دیگر اقدامات بوده است.
سازمان ارتباطات اسلامی، دانشگاه های علامه طباطبایی، شهید بهشتی و تهران، سواس لندن، کمبریج، جرج واشنگتن، سیدنی، کالج های معماری فرانسه زبان در پاریس، بروکسل، ژنو، لوزان سوئیس، سفارت های فرانسه، سوئیس و بلژیک در تهران، کتاب خانه ملی انگلستان، کتابخانه ملی ایران و کتابخانه وزارت امورخارجه دیگر مقاصد ارسال و معرفی این آثار ادبی- هنری بوده است.
پیش از این، حضور اثربخش بانک رفاه در سایر حوزه های مسئولیت اجتماعی نیز مشهود و قابل ذکر بوده است.
احداث و تجهیز بیش از ۱۰ مدرسه در نقاط محروم کشور، حمایت از دانش آموزان بی بضاعت، کمک به پایداری بنیان خانواده از طریق حمایت از زندانیان معسر، حمایت از نهادهای عام المنفعه نظیر سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و حمایت از نظام سلامت کشور در قالب مشارکت در طرح تحول نظام سلامت و اهدای سالانه و مستمر آمبولانس به بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور، مشارکت در احداث و تجهیز بیمارستان های تحت نظارت سازمان تأمین اجتماعی و بخش خصوصی و همچنین حمایت از تولید، صنعت و اشتغال در قالب مشارکت مالی در احداث و توسعه طرح های عمرانی و زیرساختی کشور، نمونه هایی از اقدامات اثربخش این بانک اجتماعی و مردمی طی سال های اخیر بوده است.

ثبت دیدگاه

ثبت