رئیس‌جمهور فرانسه دست به دامان بانک‌ها شد/ بانک‌های فرانسوی به علت اعتراض‌ جلیقه زردها قبول کردند کارمزد نگیرند/ جزییات جلسه ماکرون با مدیران بانکی

  • ۲۱ آذر ۱۳۹۷
  • 5791

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک های فرانسه با درخواست امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور برای توقف اخذ کارمزد از مشتریان موافقت کردند تا بدین طریق اعتراضات ضد دولتی توسط جلیقه زردها پایان یابد.

امتیازهای ماکرون برای فرونشاندن اعتراضات فرانسه

به گزارش بانک مردم به نقل از  تسنیم، روسای بانک های فرانسوی در جلسه روز سه شنبه با ماکرون پذیرفتند تا دریافت کارمزد بانکی از خانوارهای این کشور را در سال ۲۰۱۹ میلادی متوقف کنند.

ماکرون مدیران بانکی را فراخوانده بود تا با همفکری آن ها راهکارهایی برای کاهش هزینه های زندگی مردم عادی یافته و اعتراضات سراسری چند هفته گذشته در فرانسه را پایان دهد.

طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری، توقف دریافت کارمزد بانکی و تعیین سقف معین برای هزینه های بانکی جهت جبران اضافه برداشت حساب مشتریان کم درآمد، مجموعا مبلغی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون یورو به قدرت خرید مشتریان بانک ها خواهد افزود.

ماکرون روز دوشنبه در نطقی تلویزیونی وعده داد تا حقوق کم در آمدترین کارگرها را افزایش داده، مالیات حقوق بازنشستگان را کاهش داده، و اقدامات دیگری را انجام دهد تا معترضان را راضی کرده و به تظاهرات خیابانی در پاریس و دیگر شهرها پایان دهد.

ثبت دیدگاه

ثبت