بررسی جدیدترین آمار مانده تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسات اعتباری

  • ۲۷ آذر ۱۳۹۷
  • 7193

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانکداری ایرانی - بر اساس این گزارش مانده تسهیلات قرض الحسنه بانک ها وموسسات اعتباری رقم ۷۱۰ هزار میلیارد ریال را نشان می دهد که ۱۹ درصد رشد داشته است .
 بر اساس این گزارش مانده تسهیلات قرض الحسنه بانک ها و موسسات اعتباری رقم  ۷۱۰ هزار میلیارد ریال را نشان می دهد که ۱۹ درصد رشد داشته است .
به گزارش بانک مردم به نقل از بانکداری ایرانی بانک ها وموسسات اعتباری بیشترین تغییرات در اعطای تسهیلات در قالب عقود اسلامی در بخش سلف ۳۴درصد ،اجاره به شرط تملیک ۳۲درصد و استصناع ۲۳ درصد داشته اند. ازنظر ارزش ریالی بیشترین تغییرات به مشارکت معدنی با رقم ۴۰۱۷ هزارمیلیارد ریال ، فروش اقساطی با ۳۱۳۴ هزار میلیارد ریال ، مرابحه با ۱۰۵۷ هزار میلیارد ریال و قرض الحسنه با ۷۱۰ هزار میلیارد ریال تعلق گرفته است .
طبق این گزارش  مانده تسهیلات قرض الحسنه بانک های تجاری  رقم ۱۵۳ هزار میلیارد ریال را نشان می دهد که حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است .
برهمین اساس مانده تسهیلات قرض الحسنه بانک های تخصصی رقم ۷۲ هزار میلیارد ریال را نشان می دهد که ۲۱ درصد افزایش داشته است .
سهم بانک های غیر دولتی وموسسات اعتباری از مانده تسهیلات قرض الحسنه ۱۹درصد افزایش داشته و به رقم ۴۸۵ هزار میلیارد ریال رسیده است .
لازم به تذکر است که این تغییرات دربازه زمانی هفت ماه نخست سال جاری نسب به پایان اسفند هاه سال گذشته (۱۳۹۶) رخ داد است .

ثبت دیدگاه

ثبت