مجمع عمومی عادی، فوق‌العاده بانک دی برگزار شد

  • ۱ بهمن ۱۳۹۷
  • 2438

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک دی با حضور بیش از ۷۳/۸۶ ‌درصد صاحبان سهام در هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش بانک مردم، با برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک دی، صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۶ بانک به تصویب رسید. در این جلسه که عصر روز یکشنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷با حضور بیش از ۷۳/۸۶ درصد از سهامداران و یا نمایندگان قانونی آنها و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس و بازرس قانونی و به ریاست رضا سهم‌دینی رئیس هیئت‌مدیره بانک برگزار شد، سهامداران صورت‌های مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۶ را تصویب کردند.

محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی در این مجمع ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط هیئت مدیره بانک دی در سال مالی ۱۳۹۶و ترسیم روند رو به رشد بانک به تشریح اقدامات اساسی بانک پرداخت.

وی با اشاره به این که بانک دی، دارایی های ارزشمندی دارد که ارزش افزوده ایجاد شده در قیمت آن ها به دلیل افزایش نرخ ارز نسبت به زمان واگذاری به بانک، سود قابل توجهی را برای بانک و ذینفعان به ارمغان می آورد اظهارکرد: بانک با فروش دارایی های مازاد به چند هدف مهم از جمله اصلاح ساختار مالی و بهبود وضعیت کفایت سرمایه که از موارد و الزامات بانک مرکزی است، دست خواهد یافت.

قربانی افزود: نیروگاه برق دماوند، بزرگ ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه، کوهستان پارک مشهد، برج شایان و پروژه چشم تهران از جمله دارایی های بانک دی هستند که می تواند مبنای مناسب و قابل دفاعی برای پوشش زیان بانک و خروج از مشمولیت ماده ۱۴۱قانون تجارت باشند.

مدیرعامل بانک دی بازگشایی نماد بانک دی را پس از دو سال در راستای اجرای تکالیف مجمع و صیانت از منافع سهامداران از اقدامات اساسی بانک در سال جاری برشمرد که با پیگیری های مستمر هیئت مدیره تحقق یافت.

وی حمایت از قیمت سهام پس از بازگشایی نماد را که خواسته سهامداران در مجمع پیشین بود از اقدامات اساسی هیئت مدیره بانک برشمرد و یادآور شد: قیمت هر سهم بانک پس از بازگشایی نماد ۶۰ تومان بود که به ۱۵۰ تومان افزایش یافته و حاکی از رشد ۱۵۰ درصدی است.

قربانی کاهش بهای تمام شده پول را در حالیکه به صورت هم زمان منابع بانک با افزایش چشمگیری مواجه بوده است از دیگر دستاوردهای بانک عنوان کرد.

مدیرعامل بانک دی در بخش دیگری از گزارش عملکرد مجمع تشکیل کارگروه ویژه وصول مطالبات را یکی از مهم ترین اقدامات بانک دی در سال جاری دانست و تصریح کرد: با تشکیل کارگروه ویژه وصول مطالبات که با تمرکز بر تعیین تکلیف پرونده های معوق و مشکوک الوصول و در راستای افزایش سرمایه و سودآوری انجام شد، بخش قابل توجهی از مطالباتی که در سنوات پیش ایجاد شده بود، وصول شد.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته ۷۵ جلسه کارگروه ویژه وصول مطالبات تشکیل شده که ۱۷۲ پرونده مطالباتی غیرجاری بیش از ۴۹۰۰۰ میلیارد ریال تعیین تکلیف و مبلغ ۷,۲۳۰,۰۰۲ ریال از مطالبات غیرجاری به صورت نقدی وصول شده است.همچنین ضمن اصلاح عملکرد شرکت های گروه مالی دی با تمرکز بر برنامه و بودجه و پایش مستمر، از ظرفیت آن ها در راستای وصول مطالبات غیرجاری استفاده شد و با پیگیری های مستمر این کارگروه ، ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال مطالبات بانک از نیروگاه برق دماند وصول شد و به طور کلی ۴۷۰۰میلیارد ریال مطالبات از بانک ها احیا شده است.

قربانی در ادامه این گزارش با اشاره به تغییرات ساختاری بیان کرد: ساختار بانک، ساختاری گسترده بود و از چابکی لازم برخوردار نبود و به همین منظور سعی کردیم ابتدا ساختار را به ساختار چابک و فعال تبدیل کنیم و به موازات آن برای این که خدمات رسانی مطلوب برای مشتریان داشته باشیم و سیاست های پولی بانک مرکزی را رعایت کنیم و خدمات حرفه ای متناسب با نیاز مشتریان ارائه دهیم، اصلاح رویکرد و ابزار ها را در اولویت قرار دادیم.

مدیرعامل در پایان با تشریح چشم انداز بانک تا افق ۱۴۰۰ درباره اهم برنامه های در جریان بانک افزود: وصول مطالبات غیرجاری و تعیین تکلیف مطالبات مشکوک الوصول و تعیین تکلیف پرونده های مفتوحه در مراجع قضایی، فروش املاک و سرمایه گذاری های مازاد بانک برای بهبود کیفیت دارایی ها و برگزاری مجمع فوق العاده افزایش سرمایه به منظور بهبود کفایت سرمایه و ساختار مالی را از مهم ترین برنامه های پیش روی بانک است که امید است با حمایت بیش از پیش و همدلی سهامداران محترم گام بلندی در مسیر اهداف خود برداریم.

گفتنی است، در پایان این مجمع پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص عملکرد سال مالی متنهی به ۳۰/۱۲/۱۳۹۶ ، صورت‌های مالی متنهی به سال ۱۳۹۶ مورد تصویب حاضرین در مجمع قرار گرفت.

ثبت دیدگاه

ثبت