ماجرای نامه وزرا به رهبری چه بود؟/ همتی هم جزو امضاکنندگان نامه بود/ ۶ وزیر نامه را امضا کردند نه ۸ وزیر/ کیهان: رهبری در پاسخ به وزرا نوشتند که آیا با پیوستن به FATF مشکلی حل خواهد شد؟

  • ۴ بهمن ۱۳۹۷
  • 1009

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بر اساس برخی شنیده‌ها رییس کل بانک مرکزی نیز از امضاکنندگان نامه وزرا به رهبری در مورد ضرورت پیوستن به FATF (گروه گزارش مالی بین‌المللی مبارزه با پولشویی) بوده است.به گزارش بانک مردم، چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ۸ وزیر به رهبری نامه نوشتند و پیوستن FATF و CFT را ضروری دانستند. البته برخی منابع به اشتباه نوشتند وزرا در این نامه رهبری را تهدید کرده‌اند در صورت مخالفت با پیوستن به FATF استعفا خواهند داد. خبر نامه وزرا به رهبری تایید شد اما خبر تهدید استعفا به شدت تکذیب شد.درباره امضاکنندگان این نامه نیز اخبار اشتباه بسیاری منتشر شد؛ وزیر نفت و وزیر راه به عنوان امضاکنندگان این نامه نامیده شدند و تکذیب شد. بر اساس برخی از منابع خبری ۶ وزیر نامه رهبری را امضا کردند و همتی رییس کل بانک مرکزی و جدیدی معاون حقوقی روحانی عضو هفتم و هشتم کابینه بودند که این نامه را امضا کرده‌اند.اسامی امضا کنندگان نامه اول که هنوز رسما تایید نشده به شرح زیر است:ظریف وزیر خارجهعلوی وزیر اطلاعاترحمانی فضلی وزیر کشوررحمانی وزیر صنعت و معدنآوایی وزیر دادگستریدژپسند وزیر اقتصادجنیدی معاون حقوقی رییس‌جمهورهمتی رییس بانک مرکزیواکنش روزنامه کیهان: با واسطه از یک مقام دولت جواب رهبری به نامه وزیران را شنیده ایمکیهان با توجه به نامه چند وزیر به رهبرمعظم انقلاب در باره لوایح اف ای تی اف نوشته است:کیهان با واسطه از یک مقام نزدیک به دولت شنیده است که رهبر معظم انقلاب از نویسندگان نامه پرسیده‌اند اگر لوایح مورد ‌اشاره تصویب بشود آیا مشکلی را حل خواهد کرد؟ و آقایان پاسخ داده‌اند که هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

اگر این نقل قول صحت داشته باشد که با توجه به اظهارات قبلی آقای ظریف، صحیح به نظر می‌رسد، انتظار منطقی و اخلاقی آن بود که آقایان به این پاسخ نیز ‌اشاره می‌کردند. که نکرده‌اند! ضمن آنکه رهبر معظم انقلاب تصمیم درباره این امور را به مراجع قانونی آن -‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام- سپرده‌اند

ثبت دیدگاه

ثبت